طلاق مرد از زن معتاد | آیا معتاد بودن زن راهی برای طلاق سریع‌تر است؟

3.7 از 5 بوسیله 94 رای

شما می خواهید بدانید که  فرآیند طلاق از همسر معتاد به چه صورت است؟ ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید در هنگام طلاق از همسر معتاد خود پیش بروید و نتیجه موفقیت آمیزی بگیرید. برای اطلاع از جزئیات در ادامه مطلب با ما همراه باشید. اگر همسرتان به مواد مخدر، الکل یا هر چیز دیگری اعتیاد دارد، آینده ازدواج شما ممکن است ناامیدکننده به نظر برسد. خوشبختانه، اعتیاد را می توان به طور موثر درمان و مدیریت کرد. درمان حرفه ای می تواند به همسر شما کمک کند تا تبدیل به فردی شود که قبلا بوده است و ممکن است بین طلاق گرفتن و ماندن در ازدواج تفاوت ایجاد کند.

رابطه بین اعتیاد و طلاق؛ چگونگی اثبات اعتیاد در دادگاه

اعتیاد یک همسر می تواند فشار باورنکردنی را بر هر ازدواجی وارد کند. وقتی یکی از همسران اعتیاد داشته باشد، خواه این مشکل با الکل، مواد مخدر، قمار یا هر چیز دیگری باشد، همسر دیگر نیز رنج می‌برد. طلاق در ایالات متحده نسبتاً رایج است، به ویژه هنگامی که اعتیاد مطرح می شود. بین 40 تا 50 درصد از ازدواج های اول به طلاق ختم می شود و حدود 20 درصد از مردان و زنان در آمریکا حداقل یک بار در زندگی خود طلاق گرفته اند.

چگونه اعتیاد می تواند یک ازدواج را از بین ببرد

حدود 24 میلیون ایرانی متاهل وجود دارند که یا معتاد هستند یا با فردی که با اختلال مصرف مواد (SUD) دست و پنجه نرم می کند، در ارتباط هستند. راه های زیادی وجود دارد که اعتیاد یکی از همسران می تواند به همسر دیگر آسیب برساند و پیوندهای زناشویی را از بین ببرد.

از دست دادن اعتماد 

افراد مبتلا به اعتیاد تمایل دارند به همسرشان در مورد شدت اعتیادشان دروغ بگویند، مقدار پولی را که برای پرداخت آن خرج می‌کنند پنهان می‌کنند و وعده‌های تغییر رفتارشان را زیر پا می‌گذارند. با گذشت زمان، این عدم صداقت پایه های اساسی اعتماد را که در هر رابطه ای ضروری است، می شکند. همسرانی که به رابطه جنسی یا پورنوگرافی اعتیاد دارند نیز ممکن است مرتکب زنا شوند یا خیانت کنند که این یکی دیگر از موارد نقض اعتماد است.

بار مالی

علاوه بر این، همسران مبتلا به اعتیاد ممکن است پول زیادی خرج کنند، پس انداز خود را هدر دهند و حتی برای پرداخت عادات خود بدهی بدهند یا اموال خود را بفروشند. آنها ممکن است از کار عقب بیفتند و شغل خود را از دست بدهند، یا ممکن است مرتکب جنایاتی شوند - مانند سرقت و DUI - که ممکن است مستلزم پرداخت وثیقه و پرداخت جریمه و هزینه های قانونی باشد. عواقب مالی اعتیاد می‌تواند برای یک زوج متاهل فاجعه‌بار باشد، به‌ویژه اگر در حال تربیت فرزندان باشند.

ناراحتی عاطفی و سوء استفاده

زندگی روزمره ازدواج با یک فرد مبتلا به SUD می تواند یک مصیبت عاطفی باشد. همسران ممکن است تحت فشار مراقبت از شریک زندگی خود که دارای SUD است، تحت فشار قرار بگیرند. آنها همچنین می توانند بترسند که همسرشان رفتار خطرناک یا غیرمنطقی داشته باشد. بدتر از آن، بین سوءمصرف مواد و خشونت خانگی همبستگی وجود دارد. به عنوان مثال، وقتی اعتیاد به الکل ازدواج را خراب می کند، احتمال اینکه یکی از همسران قربانی آزار خانگی شود به طور قابل توجهی افزایش می یابد. بسیاری از موارد خشونت خانگی شامل الکل و مواد مخدر است. خشونت خانگی سالانه عامل مرگ حدود 1000 زن در ایالات متحده است.

اعتیاد چگونه بر حل و فصل طلاق تأثیر می گذارد؟ نامه کمپ برای طلاق 

اکثر افرادی که در نهایت طلاق می گیرند، به طور متوسط دو سال قبل از شروع این روند، تصمیم خود را در نظر می گیرند. هنگامی که یک زوج تصمیم به پایان ازدواج خود می گیرند، همسران و وکلای آنها برای حل و فصل حضانت، نفقه فرزند، نفقه و تقسیم دارایی مذاکره می کنند. اگر شرایط توافق در دادگاه تعیین شود، قضات گاهی اوقات اعتیاد را در نظر می گیرند.

اگر زوجین دارای فرزند باشند، قاضی می تواند حضانت کامل همسر غیر معتاد را به وی اعطا کند و از حق ملاقات والدین دیگر خودداری کند. قاضی همچنین ممکن است به والدین معتاد حق ملاقات بدهد اما نیاز به نظارت و آزمایش مواد مخدر دارد. قضات همچنین ممکن است هزینه های مالی اعتیاد را دلیلی برای بازپرداخت تلقی کنند، بنابراین گاهی اوقات به همسری که سابقه اعتیاد دارد حکم به پرداخت نفقه می دهند و به شریک هوشیار سهم بیشتری از پول و دارایی زوج می دهند.

آیا وقتی یکی از همسران اعتیاد دارد طلاق اجتناب ناپذیر است؟ ؛ متن شکایت از همسر معتاد

طلاق تجربه سختی برای کل خانواده است. در حالی که اعتیاد بار سنگینی برای ازدواج است و گاهی طلاق تنها راه حل آن است، درمان اعتیاد می تواند راه حلی جایگزین برای برخی از زوجین باشد. با کمک حرفه ای و حمایت خانواده و دوستان، فردی که تحت درمان قرار می گیرد می تواند از اعتیاد بهبود یابد و به طور بالقوه ازدواج خود را نجات دهد.

  1. مراکز درمانی زیادی در سراسر کشور وجود دارد که در آن کاربران می توانند از الکل و مواد مخدر سم زدایی کنند و تحت درمان و درمان پزشکی قرار گیرند. بسیاری از مراکز درمانی خانواده درمانی را ارائه می دهند. گروه های حمایت از اعتیاد برای زوج ها نیز وجود دارد. زمانی که افرادی که دوستشان دارند و به آنها اعتماد دارند به او کمک کنند و آنها را در این راه تشویق کنند، احتمال بهبودی احتمال بیشتری دارد. همسرانی که به صورت تیمی به درمان می پردازند ممکن است حتی در این فرآیند خود را مجدداً به یکدیگر متعهد کنند.
  2. مهمتر از همه، وقتی همسری اعتیاد دارد، رها کردن و انجام هیچ کاری بدترین راه حل ممکن است. ممکن است فردی با همسر معتاد معتقد باشد که یا باید با اعتیاد زندگی کند و امیدوار باشد که بهتر شود یا طلاق بگیرد، اما درمان گزینه بهتری است. اعتیاد به مرور زمان بهبود نمی یابد یا خود اصلاح نمی شود. هرکسی که اعتیاد دارد می تواند بر آن غلبه کند، اما نیاز به دسترسی به سم زدایی، دارو و درمان تحت نظارت پزشکی در یک مرکز توانبخشی دارد.

تلاش ناامیدانه همسران برای متوقف کردن اعتیاد

یک چیز مسلم است، تعداد کمی از زن و شوهرها کنار می آیند و هیچ کاری در مورد اعتیاد همسرشان انجام نمی دهند. به عنوان مثال، یک زن تمام مشروبات الکلی شوهرش را در فاضلاب می ریزد و دیگر الکل را در خانه نگه نمی دارد. شوهر ممکن است تمام قرص های درد همسرش را در توالت بریزد و با پزشک او تماس بگیرد و او را از اعتیاد او مطلع کند.

  1. یک همسر حساب بانکی مشترک را می بندد و به تنهایی به نام خود حساب باز می کند تا شوهرش به پول دسترسی نداشته باشد و همه آن را در لاس وگاس از دست ندهد. زنی که با یک معتاد به رابطه جنسی ازدواج کرده است، شوهرش را زیر نظر می گیرد تا مطمئن شود که او بلافاصله بعد از کار به خانه می آید و تا دیروقت بیرون نمی ماند تا با زنان دیگر ملاقات کند.
  2. مردی که همسرش معتاد به کوکائین است ممکن است تمام تراکنش‌های حساب بانکی را از نزدیک تماشا کند تا مطمئن شود که پولی برای مواد مخدر خرج نمی‌شود - اینها تنها چند نمونه هستند، اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که همسران نگران کارهای بیشتری انجام می‌دهند تا سعی کنند خود را کنترل کنند. اعتیاد همسر با این حال، گاهی اوقات، مهم نیست که همسر چقدر خوب، کوشا یا عصبانی باشد، تغییر همسر یا همسر خود برای آنها بسیار دشوار است. اما، قبل از اینکه چنین همسرانی دست به کار شوند، معمولا سعی می کنند کمک بگیرند.

در نهایت برای طلاق گرفتن از همسر معتاد خود می‌توانید با وکیل طلاق توافقی در تهران همراه باشید. 

  • سه شنبه 22 آذر 1401
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 1441
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  2     +     هفت   =