گواهی تجرد چقدر اعتبار دارد

3.78 از 5 بوسیله 18 رای

گواهی تجرد توسط اداره ثبت احوال صادر می شود و بنا بر نیاز متقاضیان در کشورهای مختلف مدت اعتبار گواهی تجرد  متفاوت است، در گواهی صادره مدت اعتبار صراحتا قید نمی شود و بستگی به این امر دارد که گواهی مزبور به کدام کشور ارائه شود. مثلا در ترکیه مهلت اعتبار گواهی ۱ ماه می باشد و در کشورهای اروپایی ۳ ماه در نظر گرفته می شود.

گواهی تجرد آنلاین 

متقاضیان می توانند علاوه بر اینکه بصورت حضوری اقدام به گرفتن گواهی تجرد نمایند، بصورت غیرحضوری و از طریق سایت sabteahval.ir نیز درخواست خود را ثبت نمایند و مراحل ثبت نام را تا صدور کد رهگیری انجام دهند. و بعد از دریافت پیامک صدور گواهی با پرداخت هزینه قانونی و فیش پرداختی به همراه کد رهگیری به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و گواهی تجرد را اخذ نمایند. البته ناگفته نماند که این گواهی فقط به خود شخص یا وکیل قانونی او تحویل داده می شود.

گواهی تجرد را از کجا بگیریم

برای درخواست گواهی تجرد افراد میتوانند بصورت حضوری یا غیرحضوری گواهی تجرد را دریافت نمایند، متقاضیان داخل کشور می توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال کل وزارت امور خارجه واقع در خیابان امام خمینی گواهی تجرد خود را دریافت کنند و در خارج از کشور با مراجعه به کنسولگری ایران در آن کشور درخواست خود را ثبت نمایند.

هزینه گواهی تجرد

برای گرفتن گواهی تجرد بعد از ثبت درخواست و صدور گواهی توسط اداره ثبت احوال کل وزارت امور خارجه هزینه ای مطابق با تعرفه از متقاضی دریافت می شود.

گواهی تجرد اتباع افغان

با توجه به اینکه این گواهی کاربرد بسیاری دارد، و اصولا برای مسافرت به خارج از کشور یا ادامه تحصیل در خارج از کشور صادر میشود، به مراتب اتباع افغان  نیز باید این گواهی را از سفارت افغانستان درخواست دهند و با ارائه مدارک کامل گواهی تجرد صادر می شود.

گواهی تجرد چیست

زمانی که فرد در علقه زوجیت کسی نباشد و بخواهد این امر را در کشورهای خارجی یا مرجع خاص یا برای ازدواج مجدد به اثبات برساند، با توجه به نیاز صدور شخص تائیدیه ای توسط اداره ثبت احوال کل امور خارجه مبنی بر ثبت تمام وقایع طلاق، فوت همسر،  ازدواج، فسخ نکاح، بذل مدت اگر ازدواج موقت به ثبت رسیده باشد، ظرف یک روز صادر و این گواهی فقط به خود شخص یا وکیل قانونی او تحویل داده می شود.

گواهی تجرد به انگلیسی

صدور گواهی تجرد توسط اداره ثبت احوال قطعا به زبان فارسی صادر می شود، اما اگر متقاضی گواهی تجرد بخواهد گواهی مزبور را به کشور خارجی ارائه نماید، باید این گواهی توسط دفاتر دارالترجمه رسمی که دارای تائیدیه از دادگستری میباشد، به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، روسی و... ترجمه نماید.

 

  • دوشنبه 13 شهریور 1402
  • بروزرسانی: پنج شنبه 13 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 3 دقیقه
  • 2585
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  هشت     -     5   =