گواهی تجرد برای تمدید اقامت

3.8 از 5 بوسیله 5 رای

بیشترین نیاز صدور گواهی تجرد برای مسافرت، ادامه تحصیل یا اقامت و تمدید آن در خارج از کشور می باشد، اشخاصی که مقیم خارج از کشور هستند و به هر دلیلی مانند گواهی تجرد برای تمدید اقامت نیاز به صدور این گواهی دارند، می توانند شخصا یا توسط وکیل با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سکونت خود در آن کشور اقدام به درخواست گواهی تجرد نموده، و معمولا ظرف چند روز این گواهی تجرد صادر می شود. اما در مواردی که اصل شناسنامه فرد المثنی باشد، زمان آن به دلیل استعلام از اداره ثبت احوال داخل کشور طولانی تر می شود.

مدارک لازم برای گواهی تجرد افغانستان

زمانی که اتباع افغانستان قصد گرفتن گواهی تجرد را دارند باید با مدارک ذیل به سفارت افغانستان مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نمایند؛ 

۱- اصل و کپی مدارک اقامتی معتبر

۲- دو قطعه عکس

۳- دو شاهد و ۳نفر اقرار کننده

۴- فیش پرداختی مربوط به هزینه

۵- تکمیل فرم درخواست گواهی تجرد

  گواهی تجرد

پرداخت هزینه گواهی تجرد

بعد از صدور گواهی تجرد، متقاضی یا وکیل قانونی می توانند با پرداخت هزینه قانونی که مطابق تعرفه مشخص شده است و کد رهگیری به اداره ثبت احوال کل مراجعه نمایند و گواهی تجرد را دریافت نمایند.

گواهی است که توسط اداره کل ثبت احوال وزارت امور خارجیان واقع در خیابان امام خمینی، نبش شیخ هادی صادر میشود، و تمام وقایع شناسنامه ای فرد مجرد مانند ازدواج، طلاق، رجوع، فسخ نکاح، وفات همسر و...به تائید میرسد. اخذ گواهی تجرد کار دشواری نیست و هر شخص میتواند آن را به راحتی دریافت نماید. این گواهی ظرف یک روز توسط ثبت احوال صادر میشود.۱

گواهی تجرد را از کجا بگیریم

اگر درخواست کننده گواهی تجرد در داخل کشور باشد میتواند درخواست خود را هم بصورت حضوری در اداره ثبت احوال کل امور خارجیان به نشانی خیابان امام خمینی، نبش شیخ هادی به ثبت برساند و هم از طریق سایت ثبت احوال بعد از طی کردن مراحل گام به گام آن ثبت نموده و کد رهگیری دریافت نماید، وبعد از دریافت پیامک با مضمون صدور گواهی تجرد به اداره ثبت احوال کل به نشانی فوق مراجعه نماید و گواهی را تحویل بگیرد. و ایرانیان خارج از کشور میتوانند با مراجعه به نزدیکترین نمایندگی جمهوری ایران گواهی تجرد را دریافت نمایند.

مدت اعتبار گواهی تجرد 

در گواهی های صادره از اداره ثبت احوال مدت قید نمی شود، و معمولا اعتبار این گواهی بستگی به این دارد که گواهی صادره به کدام کشور ارائه می شود، این مدت از یک تا سه ماه متغیر است.

نوبت دهی گواهی تجرد افغانستان 

اتباع افغانستان میتوانند برای گرفتن گواهی تجرد با مدارک لازم به سفارت افغانستان مراجعه نمایند و بصورت حضوری نوبت دریافت نمایند.

 

  • دوشنبه 13 شهریور 1402
  • بروزرسانی: پنج شنبه 13 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 4 دقیقه
  • 2341
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  8     +     1   =