گواهی تجرد از سفارت ایران در ترکیه به چه صورت انجام میشود

3.58 از 5 بوسیله 54 رای

هر فرد مجردی می تواند درخواست گواهی تجرد را بنا به نیاز خود مانند تحصیل، مشاغل خاص، ازدواج، اقامت در کشورهای اروپایی و.....از اداره ثبت احوال اخذ نماید. گواهی تجرد در ایران مراحل پیچیده ای ندارد و به راحتی می توان با مراجعه به سامانه ثبت احوال یا بصورت حضوری در ثبت احوال کل مربوط به وزارت امور خارجه مراجعه نمودتا ظرف یک الی دو روز گواهی مذکور صادر شود. اما ایرانیان مقیم ترکیه برای گرفتن گواهی تجرد ابتدا باید به سفارت ایران در ترکیه مراجعه نمایند و مراحل اداری آن را طی نمایند. گرفتن گواهی تجرد از سفارت ایران در ترکیه مستلزم داشتن مدارک و اصل شناسنامه می باشد، که پس از درخواست ظرف چند روز گواهی تجرد صادر می شود. اما در صورتی که شناسنامه متقاضی المثنی باشد روال کمی طولانی تر می شود که می توان از دو راه اقدام نمود؛ 

۱- با حضور در سفارت ایران در ترکیه فرم مخصوص استعلام از ثبت احوال را تکمیل نموده تا مراحل اداری آن طی شود.

۲- یا با وکالت دادن به شخصی در ایران از طریق سفارت در ترکیه اقدام به گرفتن گواهی تجرد از ثبت احوال در ایران نمود، و پس از صدور گواهی تجرد از طریق وزارت امور خارجه به سفارت ایران در ترکیه ارسال می شود.

  گواهی تجرد

هزینه گواهی تجرد

با ارائه درخواست گواهی تجرد در سامانه ثبت احوال و صدور کد رهگیری یا به صورت حضوری ، هزینه گواهی تجرد طبق تعرفه مصوب اداره ثبت احوال اخذ میشود.

گواهی تجرد آنلاین

برای درخواست گواهی تجرد از دو طریق میتوان اقدام نمود 

۱- مراجعه حضوری به اداره کل ثبت احوال وزارت امور خارجه در خیابان امام خمینی و ارائه مدارک لازم و ثبت درخواست گواهی تجرد ظرف یک روز گواهی مذکور صادر می شود.

۲- با مراجعه به سامانه ثبت احوال نیز میتوان درخواست گواهی تجرد را بصورت آنلاین ثبت نام نمود و با گرفتن کد رهگیری زمانی که گزینه (صدور گواهی تجرد) نمایش داده شد، با اصل و کپی شناسنامه به همراه فیش واریزی مطابق با تعرفه جاری به اداره ثبت احوال مراجعه نمود و گواهی تجرد را دریافت کرد.

گواهی تجرد اتباع 

اتباعی که در ایران اقامت دارند و برای مواردی مانند اخذ ویزا، مهاجرت، تحصیل، ازدواج..... نیاز به گرفتن گواهی تجرد دارند میتوانند با تهیه نمودن مدارک و مراجعه به سفارت خود در ایران درخواست گواهی تجرد نمایند تا پس از گذراندن مراحل اداری آن گواهی صادر شود.

گواهی تجرد سامانه میخک

سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی با نام اختصاری سامانه میخک آماده ارائه دادن خدمات در زمینه های گذرنامه، شناسنامه، گواهی تجرد، تنظیم وکالتنامه و... در سفارت و کنسولگری ها به ایرانیان خارج از کشور می باشد. زمانی که فردی خارج از ایران اقدام به صدور گواهی تجرد می نماید میتواند با نوبت گرفتن در سامانه میخک به نمایندگی ایران مراجعه نموده و با اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، گذرنامه،  ارائه فیش واریزی به حساب سرکنسولگری ، یک قطعه عکس پرسنلی ، یا اصل طلاق نامه ، گواهی فوت همسر ، فرم مربوط به گواهی تجرد را ثبت نماید، و در صورت المثنی بودن شناسنامه مجوز و تائیدیه اداره ثبت احوال در ایران الزامی می باشد.

مدارک لازم برای گواهی تجرد افغانستان 

اتباع افغانستان میتوانند برای موارد متعددی از قبیل مهاجرت، اخذ ویزا، تحصیل، ازدواج و...گواهی تجرد خود را از سفارت افغانستان اخذ نمایند که به مدارک ذیل نیاز دارند؛

۱- اصل و کپی تمام مدارک اقامتی معتبر

۲- دو قطعه عکس

۳- ۲ شاهد و ۳ اقرارکننده

۴- فیش واریزی هزینه مطابق تعرفه جاری

۵- تنظیم فرم درخواست گواهی تجرد

گواهی تجرد در ایران

ایرانیانی که داخل کشور زندگی می کنند، و در موارد خاصی مانند ازدواج، اخذ ویزا، ادامه تحصیل در خارج از کشور، مشاغل خاص به گواهی تجرد نیاز پیدا میکنند، میتوانند با مراجعه حضوری و اصل شناسنامه به اداره ثبت احوال درخواست خود را ثبت نمایند، و بعد از یک روز گواهی تجرد صادر میشود یا متقاضی می تواند بصورت غیرحضوری در سامانه ثبت احوال وارد شده و بصورت آنلاین فرم مخصوص را تکمیل کند و در پایان کد رهگیری صادر میشود، و زمانی که در سامانه پیام صدور گواهی تجرد نمایش داده شد، متقاضی گواهی تجرد یا وکیل با وکالتنامه معتبر به همراه اصل شناسنامه به ثبت احوال مراجعه نموده و گواهی را دریافت می نماید.

نوبت دهی گواهی تجرد سفارت افغانستان 

برای گرفتن نوبت در سفارت افغانستان عزیزان می توانند وارد سایت سفارت افغانستان شده و با وارد کردن اطلاعات شخضی خود ثبت نام را انجام داده و نوبت خود را رزرو نماید، و در صورتی که نوبت تائید شد ، یک کد رهگیری صادر میشود و پرینت نوبت گرفته شده را چاپ نموده و در روز مشخص به سفارت مراجعه نمایند.

نکته؛ به اشخاصی که نوبت نگرفته اند اجازه ورود داده نمی شود.

  • شنبه 18 شهریور 1402
  • بروزرسانی: پنج شنبه 13 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 2714
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  سه     +   =   5