اعتبار گواهی تجرد

4.38 از 5 بوسیله 12 رای

در مندرجات این گواهی مهلت یا مدت معینی قید نمی شود. بلکه اعتبار گواهی تجرد با توجه به ارائه گواهی تجرد به مراجع و کشورهای مختلف متغیر بین یک تا سه ماه است.

مراحل و نحوه دریافت گواهی تجرد

برای اخذ این گواهی در ابتدا باید با تهیه مدارک لازم به اداره ثبت احوال امور خارجه که واقع در خیابان امام خمینی است مراجعه شود و درخواست گواهی تجرد ثبت گردد. گواهی فوق ظرف یک روز توسط اداره ثبت احوال صادر می شود. لازم به ذکر است که این گواهی فقط به خود شخص یا وکیل قانونی او تحویل داده می شود. در ضمن متقاضی گواهی تجرد میتواند از طریق سامانه ثبت احوال نیز  به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نماید و کد رهگیری دریافت نماید و در سامانه پیگیری نماید و بعد از صدور گواهی تجرد با اصل وکپی تمام صفحات شناسنامه به اداره ثبت احوال مربوطه گواهی را دریافت نماید.

مراحل اینترنتی دریافت گواهی تجرد

همه اشخاصی که متقاضی گواهی تجرد هستند می تواننداز طریق سایت اینترنتی www.sabteahval.ir درخواست خود را در سامانه مزبور به ثبت برسانند و کد رهگیری دریافت نمایند.بعد از این مرحله شخص می تواند با کد رهگیری وارد صفحه پیگیری سامانه شود و با کد رهگیری درخواست خود را پیگیری نماید. و بعد از اینکه پیام صدور گواهی تجرد باری شخص ارسال شد، با مدارک خود به اداره ثبت احوال مراجعه نماید و گواهی را دریافت نماید.

دریافت گواهی تجرد توسط اشخاص مقیم خارج؟

ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند با مراجعه به نزدیکترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور خود مدارک لازم را ارائه دهند و درخواست خود را ثبت نمایند. و تمام مراحل آنرا در کشور خود پیگیری نمایند.

مهلت اعتبار گواهی تجرد

همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم در گواهی های مربوطه مدت ذکر نمی شود و اعتبار گواهی تجرد بستگی به مرجعی دارد که گواهی مزبور برای ارائه به آن صادر شده است.با توجه به این موضوع که در کشورهای مختلف اعتبار متفاوتی برای این گواهی قائل هستند نمی توان مهلت اعتبار آن را دقیق اعلام نمود.

 

  • سه شنبه 17 مرداد 1402
  • بروزرسانی: پنج شنبه 13 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 2 دقیقه
  • 2602
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  4     +   =   7