گواهی تجرد برای تمدید اقامت

3.12 از 5 بوسیله 8 رای

معمولا صدور گواهی تجرد در موارد گوناگونی از قبیل اخذ ویزا، ازدواج، تحصیل ، مشاغل، اقامت و مهاجرت صادر می شود، یا ممکن است شخص ایرانی برای ازدواج با تبعه خارجی و گرفتن اقامت نیاز به گواهی تجرد داشته باشد، ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند می توانند با اصل شناسنامه و پاسپورت به کنسولگری مراجعه و درخواست گواهی تجرد برای تمدید اقامت ثبت نموده و پس از چند روز گواهی صادر می شود، ولی اگر شناسنامه متقاضی المثنی باشد صدور گواهی تجرد منوط به مجوز از سوی مقامات و مراجع ذی ربط می باشد.

مدارک لازم برای گواهی تجرد افغانستان

هر تبعه افغانستانی جهت اقامت یا ازدواج، یا گرفتن ویزا ، و به هر دلیلی ممکن است نیاز به گواهی تجرد داشته باشد که میتواند با مراجعه به سفارت افغانستان و مدارک ذیل درخواست خود را ثبت نماید؛ 

۱- مدارک هویتی معتبر و کپی آن

۲-دو قطعه عکس

۳- تنطیم فرم درخواست گواهی تجرد

۴- ۲ شاهد

  گواهی تجرد

نمونه گواهی تجرد

گواهی تجرد در واقع تائیدیه ای می باشد که توسط اداره ثبت احوال صادر گردیده و در آن تمام سوابق و دفعات ازدواج ، طلاق، فسخ نکاح، فوت همسر و.... منعکس میشود. این گواهی به دلایل مختلف شخصی قابل صدور می باشد. و تنها شخصی که صاحب شناسنامه بوده یا وکیل قانونی او حق درخواست صدور گواهی تجرد را دارد بعنوان مثال شخصی که قصد ازدواج دارد، نمی تواند شخصا درخواست گواهی تجرد طرف مقابل را از ثبت احوال بنماید. البته بعد از صدور گواهی تجرد اگر مندرجات شناسنامه دارای مغایرت باشد گواهی تجرد نیز صادر نمی شود. این گواهی معمولا برای گرفتن ویرا، تحصیل، اقامت یا تمدید آن، ازدواج با تبعه خارجی یا مشاغل خاص اخذ میشود.

گواهی تجرد اینترنتی

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، درخواست گواهی تجرد به دو روش حضوری و اینترنتی قابل صدور است، در روش اینترنتی شخص میتواند با ورود به سایت ثبت احوال و در قسمت (دریافت خدمت) فرم درخواست را بصورت اینترنتی تکمیل نموده و در پایان کد رهگیری صادر میشود. با وارد نمودن کد رهگیری در صفحه پیگیری میتوان درخواست را پیگیری کرد و هر زمان پیام صدور گواهی تجرد نمایش داده شد متقاضی گواهی تجرد می تواند با اصل شناسنامه به اداره ثبت احوال مراجعه و گواهی خود را با پرداخت هزینه ای که مطابق با تعرفه است دریافت نماید.

پرداخت هزینه گواهی تجرد

تعرفه خدمات ثبت احوال هنگام دریافت گواهی تجرد الزامی بوده و با ارائه مدارک مربوط به گواهی تجرد نیز باید هزینه طبق تعرفه  جاری را نیز پرداخت نمود.

مدت اعتبار گواهی تجرد

گواهی های تجردی که توسط ثبت احوال صادر میشود، بدون قید مدت بوده و در آن مهلت خاصی ذکر نمیشود. البته بستگی به این موضوع دارد که گواهی مربوطه به چه کشوری ارائه میشود، و تعیین اعتبار با سفارت کشور مربوطه می باشد که معمولا از یک تا سه ماه متغیر است.

گواهی تجرد به انگلیسی 

درخواست و صدور گواهی تجرد مقوله ای جدا از ترجمه گواهی تجرد میباشد. شخصی که گواهی تجرد او صادر شده است میتواند با مراجعه به دفاتر معتبر و رسمی دارالترجمه گواهی مذکور را به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری ترجمه نماید. البته قابل ذکر است که اصل شناسنامه متقاضی نیز در بعضی از مواقع باید به تائید دادگستری و وزارت امور خارجه نیز برسد. پرداخت هزینه ترجمه رسمی نیز در موقع ترجمه الزامی می باشد.

نوبت دهی گواهی تجرد افغانستان

زمانی که اتباع افغانستان قصد گرفتن گواهی تجرد را دارند ابتدا باید بصورت آنلاین در سفارت افغانستان نوبت خود را ثبت نموده، و پرینت آن را برای روز مراجعه به همراه سایر مدارک در دست داشته باشند در غیر اینصورت از ورود آنها جلوگیری میشود.نوبت اخذ شده دارای کد رهگیری میباشد.

  • پنج شنبه 30 شهریور 1402
  • بروزرسانی: پنج شنبه 13 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 4 دقیقه
  • 314
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  پنج     -   =   5