کاربرد گواهی تجرد

3.19 از 5 بوسیله 8 رای

در گواهی تجرد همانطور که از نام آن پیداست، تائیدیه ای است که ثبت احوال با درخواست شخصی که لازم است از سوابق ازدواج یا طلاق، فسخ نکاح، بذل مدت یا فوت در دسترس باشد، صادر می کند. از کاربردهای مهم صدور این گواهی معمولا برای امر ازدواج یا ازدواج با تبعه خارج از کشور یا دادن اخذ ویزا توسط سفارتخانه یا در مشاغل خاصی یا استخدام در خارج از کشور و برای اقامت در کشورهای مختلف و دانشگاه های کشورهای اروپایی می توان نام برد. البته ارائه این گواهی به کشورهای دیگر مستلزم ترجمه رسمی توسط دارالترجمه می باشد.

اخذ گواهی تجرد توسط ذینفع یا وکیل

صدور گواهی تجرد فقط با درخواست صاحب شناسنامه یا وکیل قانونی او امکان پذیر است. گرفتن گواهی تجرد کار سختی نیست و معمولا افراد می توانند شخصا آن را پیگیری نمایند. در مواقعی که امکان حضور برای شخص وجود ندارد می تواند با اعطای وکالت به ما ظرف دو روز کاری گواهی مزبور را دریافت نماید.

گواهی تجرد به زبان انگلیسی و فرانسوی

بعد از صدور گواهی تجرد جهت اثبات مجرد بودن اشخاص برای صدور ویزا توسط سفارتخانه ها نیاز است اصل گواهی  تجرد را به دارالترجمه رسمی ارائه دهند تا به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه رسمی و قانونی شود.

مدارک لازم جهت ترجمه رسمی گواهی تجرد

بعد از صدور گواهی تجرد از اداره ثبت احوال و ترجمه رسمی آن توسط مراکز دارالترجمه اصل شناسنامه متقاضی به همراه اصل گواهی تجرد برای تائید و ترجمه لازم است.

بهترین دارالترجمه برای ترجمه گواهی تجرد

بعد از صدور گواهی تجرد توسط اداره ثبت احوال ممکن است با توجه به ضرورت صدور این گواهی نیاز به ترجمه رسمی نیز وجود داشته باشد. بطور معمول برای ثابت نمودن مجرد بودن شخص ترجمه مدارک هویتی دیگر از جمله شناسنامه کافی است، اما در برخی از سفارتخانهها برای دادن ویزا تنها شناسنامه را معتبر نمی دانند. و گاها درخواست گواهی تجرد می نمایند.  معمولاً ترجمههای رسمی و قانونی گواهی تجرد توسط دارالترجمه هایی اعتبار دارد که توسط قوه قضائیه تائید شده و دارای پروانه مترجمی باشند.

مراکز اخذ گواهی تجرد

 ایرانیان مقیم داخل کشور با مراجعه به اداره ثبت احوال امور خارجه این امکان میسر شده است  که درخواست خود را به ثبت برسانند و گواهی تجرد خیلی سریع و ظرف یک روز صادر می شود. 

و ایرانیان خارج از کشور می توانند به نزدیکترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مراجعه نموده و درخواست خود را به ثبت برسانند.

 

  • سه شنبه 17 مرداد 1402
  • بروزرسانی: پنج شنبه 13 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 3 دقیقه
  • 2400
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  3     -     یک   =