گرفتن گواهی تجرد در ایران

3.68 از 5 بوسیله 38 رای

گواهی تجرد در ایران تائیدیه ای است که توسط اداره ثبت احوال برای شخص صادر می شود، این گواهی تجرد معرف سوابق فرد از جمله ازدواج و طلاق و تجرد شخص بوده و با ارائه اصل شناسنامه توسط خود فرد یا وکیل وی قابل صدور می باشد.

مدت اعتبار گواهی تجرد

با توجه به این موضوع که قبلا نیز عنوان شد، در گواهی هایی که تحت عنوان گواهی تجرد صادر میشود مدتی ذکر نمی شود، ولی اکثرا در گواهی هایی که برای ارائه به خارج از کشور صادر می شود،هر یک از کشورها تا زمان محدودی آن را می پذیرند که از یک تا سه ماه متفاوت است.

چگونه در ایران گواهی تجرد بگیریم

گرفتن گواهی تجرد در ایران به سهولت و ظرف یک روز صادر می شود. که با دو روش قابل پیگیری است؛ 

اولا-  فرد متقاضی یا وکیل او می تواند اگر داخل کشور است از طریق اداره ثبت احوال امور خارجه اقدام نماید یا اگر خارج از کشور سکونت دارد از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اقدام نمود.

ثانیا- فرد می تواند از طریق اینترنت نیز اقدام به اخذ گواهی مزبور نماید و بصورت آنلاین به سایت www.sabteahval.ir مراجعه نماید و بعد از طی کردن مراحل مربوطه گواهی تجرد صادر می شود.

مراحل دریافت گواهی تجرد چیست؟

دریافت گواهی تجرد به دو صورت امکانپذیر است؛ ابتدا فرد متقاضی گواهی تجرد می تواند از طریق سامانه ثبت احوال درخواست خود را به ثبت برساند و بعد از صدور گواهی مزبور با مدارک خود به اداره ثبت احوال مراجعه نماید یا مستقیما به اداره ثبت احوال کل امور خارجه مراجعه نماید و با اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه تقاضای خود را به ثبت برساند. که به سرعت و ظرف یک روز گواهی مزبور صادر می شود.

آیا همه انسانها می توانند گواهی تجرد دریافت کنند؟

بله این گواهی ممکن است به درخواست هر شخصی صادر شود، ولی بهتر است بگوئیم گواهی تجرد برای اشخاصی که مجرد هستند صادر می شود ، ولی بدین معنا نیست که که متقاضی اصلا ازدواج نکرده باشد، بلکه اگر ازدواج قبلی به طلاق یا فوت یا فسخ نکاح منجر شده باشد نیز در سوابق شناسنامه ای فرد ثبت و در گواهی تجرد اعلام می شود.

آیا برای گرفتن گواهی تجرد وکیل نیاز داریم؟ 

در پاسخ به این سوال باید به عرض برسانیم که گرفتن گواهی تجرد کار دشواری نیست و هر شخصی می تواند این کار را انجام دهد یا به وکیل دادگستری وکالت دهد، یا در صورتی که برای شخص امکان مراجعه به ثبت احوال وجود ندارد میتواند با اعطای وکالت به گروه وکلای عدل جو ظرف ۲ روز کاری به گواهی مزبور دسترسی پیداکند.

 

  • سه شنبه 17 مرداد 1402
  • بروزرسانی: پنج شنبه 13 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 3 دقیقه
  • 2724
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  چهار     -   =   یک