طلاق از مرد سرد مزاج | راه‌های طلاق سریع + قیمت

3.8 از 5 بوسیله 28 رای

فلسفه ازدواج آن است که زن و مرد از نظر شرعی نیازهای جنسی یکدیگر را برآورده کنند. با توجه به اینکه غریزه جنسی در آقایان به یک شکل نیست و کاملا باهم فرق می کنند و یا بسته به نوع عوامل مختلف ژنتیکی، روحی یا روانی یا سبک زندگی عملکردهای متفاوتی در روابط زناشویی از خود بروز می دهند مثلا مرد قادر به نعوظ بوده ولی سرد مزاج می باشد ناخواسته عدم نارضایتی شریک زندگی خود را فراهم می آورد و معمولا از نظر عاطفی با بن بست مواجه می شوند و کار به جدایی می رسد. اگر تحمل این شرایط برای زن طاقت فرسا شود می تواند در دادگاه این امر را به اثبات برساند که شرایط زناشویی برای او دشوار است و نیازهای جنسی او برطرف نمی شود، و به استناد ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی عسر و حرج خود را نزد دادگاه به اثبات برساند و درخواست طلاق از مرد سرد مزاج کند.

طلاق به درخواست زوجه به دلیل مشکلات جنسی چگونه است؟

روابط جنسی نامطلوب یا ناتوانی در برقرای ایجاد یک رابطه طبیعی منجر به مشکلات فراوانی در زندگی زناشویی می شود ، این شرایط معمولا از طرف آقایان رخ میدهد که ممکن است دلایل متفاوت پزشکی داشته باشد . بدیهی است درخواست طلاق به علت ناتوانی جنسی یا برقرار نکردن رابطه با زن توسط مراجع قضایی مورد پذیرش قرار می‌گیرد و زوجه میتواند با اثبات کردن این شرایط که اصل و ریشه رابطه عاطفی را خدشه دار نموده است از همسر خود طلاق بگیرد.زوجه میتواند با ارائه دلیل مانند ناتوانی جنسی مرد یا برقرار نکردن تعمدی روابط جنسی به استناد ماده ۱۱۳۰ عسروحرج خود را در ادامه زندگی زناشویی به دادگاه اثبات نماید و دادگاه نیز با بررسی شرایط و دفاعیات زوج  و اینکه زوج در آینده هم ممکن نیست به وظایف خود عمل کند تصمیم گیری کند.

ارتباط با وکیل طلاق توافقی

فسخ نکاح از جانب زن به علت مشکلات جنسی ممکن است؟

به استناد ماده ۱۱۳۱ قانون مدنی فسخ نکاح برای زوجین در نظرگرفته شده است که در شرایطی این حق برای زن و در شرایط خاصی نیز برای مرد در نظر گرفته شده است. این اختیار برای زوجین فوری بوده و به محض اطلاع باید اقدام نمایند. در مواردی که زن میتواند فسخ نکاح را درخواست نماید در ذیل به آن اشاره شده است: 

۱- خصاء: یعنی اختگی مرد حتی اگر بعد از ازدواج صورت گیرد.

۲- عنن : ناتوانی مرد در برقراری رابطه جنسی ولو اینکه یکبار رابطه جنسی برقرار نشده باشد.

۳-مقطوع بودن آلت تناسلی به اندازه ای که قادر به عمل زناشویی نباشد.

زمانی که زن بتواند عنن یا همان عدم توانایی مرد را که از طریق معرفی به پزشکی قانونی تائید میشود را نزد دادگاه اثبات کند میتواند فسخ نکاح را درخواست نماید. این امر مستلزم تقدیم دادخواست به مراجع قضایی میباشد و به خودی خود عقد ازدواج منحل نمی شود.نکته حائز اهمیت اینست که این عیب چه قبل از عقد وجود داشته باشد یا بعد از عقد بوجود آید این حق را برای زن ایجاد میکند که خود تصمیم به ادامه زندگی بگیرد یا از همسر خود جدا شود.

چنانچه مرد دچار زود انزالی باشد و سراغ درمان نرود تکلیف زن چیست؟

همانطور که در موارد قبل اشاره شد، روابط جنسی نامطلوب مشکلاتی را در زندگی زناشویی بوجود می آورد که مهمترین مسئله قابل بحث زود انزالی مرد میباشد و باعث عدم نارضایتی زوجه بوده البته این امر با مراجعه به پزشک تا حد زیادی قابل درمان میباشد. با توجه به موارد عنوان شده میتوان نتیجه گرفت که اگر این وضعیت برای زن قابل تحمل نباشد و مرد تمایلی به درمان نداشته باشد زن با مراجعه به دادگاه و اثبات عسروحرج خود طلاق بگیرد.

در صورتی که مرد به عمد با همسر خود رابطه زناشویی برقرار نکند آیا زن می تواند از وی طلاق بگیرد؟

خوشبختانه ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی به این امر اختصاص داده شده است که هرگاه زوجه در شرایط غیرقابل تحملی به سر میبرد و قادر به ادامه زندگی زناشویی نباشد ، با اثبات آن امر نزد دادگاه بتواند درخواست طلاق کند. یکی از این معضلات که آمار زیادی را به خود اختصاص داده است ، عدم رابطه زناشویی از جانب مرد است. گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی مرد عمدا تمایلی به نزدیکی با شریک زندگی خود ندارد و اجبار او نیز در حد متعارف هم ممکن نمیباشد.زن میتواند درخواست طلاق خود را به دادگاه خانواده ارائه نماید.

آیا در صورتی که عیب رفع شود ، حق فسخ ازدواج را برای زوج و زوجه از بین می برد؟

با توجه به سکوت قانونگذار در مورد از بین رفتن حق فسخ زوجین بعد از رفع و درمان عیوبی که این حق را بوجود آورده است میتوان گفت بین فقها و حقوقدانان اختلاف نظر است. برخی از حقوقدانان درمان را باعث از بین رفتن حق فسخ میدانند، زیرا مبنای حق فسخ جلوگیری از ورود ضرر میباشد که بعد از درمان عیب ضرری متوجه طرفین نخواهد بود.

شما می توانید با تماس و طرح سوالات خود از وکلای عدل جو در زمینه های تخصصی مختلف حقوقی،‌ کسب اطلاع کنید. همکاران ما با افتخار، یاری رسان شما هستند.

راه های ارتباطی از طریق واتس اپ :  09120362123      شماره تلفن‌های تماس: 02191692272    و   02144567735     وکیل: 09123885870 

 

  • شنبه 19 آذر 1401
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 714
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  -     پنج   =   دو