طلاق به دلیل خیانت مرد | بهترین شیوه رفتار با خیانت مرد

3.67 از 5 بوسیله 27 رای

با توجه به اینکه از هر 5 بزرگسال یک نفر اعتراف می کند که حداقل یک رابطه در زندگی خود داشته است، تعجب آور نیست که خیانت دلیلی برای حدود 1 طلاق از هر 10 طلاق در ایران باشد. این اتفاق می تواند برای کسانی که مورد خیانت قرار گرفته اند، و همچنین برای خانواده هایی که در طلاق ناشی از خیانت گرفتار شده اند، ویرانگر باشد. با این حال، حتی در هنگام مواجهه با پیامدهای عاطفی خیانت، هنوز هم می توان طلاق خود را به گونه ای مدیریت کرد که اختلافات را به حداقل رساند و در عین حال به شما اجازه داد تا ازدواج خود را با شرایطی که برای شما و عزیزانتان مفید است پایان دهید. پس طلاق به دلیل خیانت مرد چگونه صورت می‌گیرد؟

وکلای متخصص طلاق عدل جو با آموزش گسترده در زمینه میانجی گری و قانون مشارکتی، در طلاق بدون تقابل تخصص دارند. این تمرکز بر حل و فصل اختلافات جایگزین به این معنی است که ما معمولاً می‌توانیم به شما کمک کنیم تا حتی در چالش‌برانگیزترین شرایط، مانند شرایطی که شامل زنا می‌شود، بدون نیاز به مراحل دادگاه طلاق بگیرید. به این منظور صفحه وکیل طلاق توافقی را بررسی کنید. مهم نیست که شرایط پیرامون طلاق شما چقدر سخت است، هدف ما این است که حمایت قانونی، عملی و عاطفی مورد نیاز شما را برای انجام هر چه آسان تر طلاق ارائه دهیم، در حالی که اطمینان حاصل کنیم که منافع شما و عزیزانتان همیشه محافظت می شود. اگر به طلاق فکر می کنید، لطفاً برای مشاوره دوستانه و حساس با وکلای طلاق ما تماس بگیرید.

حکم خیانت مرد به زن چیست؟

در شرایطی که یکی از زوجین با شخص ثالثی ارتباط دوستی برقرار کند یا او را ببوسد یا در آغوش بگیرد یا با او همبستر شود، مرتکب رابطه نامشروع شده ‌است. مطابق این قانون، مرتکب به شلاق تعزیری تا ۹۹ ضربه محکوم خواهد شد.

خیانت یکی از پنج دلیلی است که می توانید در دادخواست طلاق برای از هم پاشیدگی ازدواج خود ارائه دهید. بقیه عبارتند از:

رفتار غیر منطقی

  1. فرار از خدمت (جایی که همسرتان شما را بدون موافقت شما، بدون دلیل موجه و به قصد پایان دادن به ازدواج شما برای بیش از 2 سال از 2.5 سال گذشته ترک کرده است)
  2. جدایی بیش از 2 سال (در صورت موافقت همسرتان با طلاق)
  3. جدایی بیش از 5 سال (خواه همسر شما با طلاق موافقت کند یا نه)
  4. زنای محصنه اغلب بحث برانگیزترین دلایل ممکن برای طلاق است زیرا ممکن است همسر شما تمایلی به اعتراف به خیانت خود نداشته باشد یا نگران باشد که اگر رسماً این را بپذیرد، ممکن است بر هر توافق طلاقی که به دست می آورید یا دسترسی آنها به فرزندانی که دارید تأثیر بگذارد. با یکدیگر.
  5. بنابراین مهم است که قبل از تصمیم به ذکر خیانت به عنوان دلیل طلاق، در مورد همه پیامدهای احتمالی فکر کنید. در برخی موارد، ممکن است استفاده از «رفتار نامعقول» ساده‌تر باشد، زیرا ممکن است همسرتان کمتر به این موضوع اعتراض کند.

مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد به زن

  1. اقرار همسر و شخص ثالث به خیانت و برقراری رابطه جنسی نامشروع
  2. شهادت افراد
  3. علم قاضی
  4. وجود قراین مرتبط با برقراری رابطه جنسی نامشروع بین همسر و شخص ثالث
  5. بررسی و پرینت تماس ها و مکالمات همسر و شخص ثالث
  6. بررسی و پرینت پیامک های رد و بدل شده بین همسر و شخص ثالث
  7. اقرار همسر و شخص ثالث
  8. شهادت دیگران در رابطه با برقراری رابطه بین همسر و شخص ثالث

چه چیزی به عنوان زنا محسوب می شود؟

زنا از نظر قانونی به عنوان "رابطه جنسی بین زن و مرد" تعریف شده است. برای اهداف زنا، «رابطه جنسی» طیف وسیعی از فعالیت های جنسی را در بر می گیرد، اما معمولاً شامل بوسیدن، لمس جنسی یا رابطه جنسی مجازی نمی شود.

محدودیت زمانی برای استفاده از زنا به عنوان دلیل طلاق

هنگامی که از زنا به عنوان دلیل طلاق خود استفاده می کنید، باید ظرف 6 ماه پس از اطلاع از زنا، دادخواست طلاق خود را ارائه دهید. اگر بیشتر از این صبر کنید، زنا را پذیرفته اید.

  1. همچنین توجه به این نکته ضروری است که اگر شما و همسرتان پس از اطلاع از خیانت به مدت 6 ماه یا بیشتر به زندگی مشترک خود ادامه دهید، نمی توانید زنا را دلیل طلاق قرار دهید.
  2. در حالی که هیچ تعریف قانونی از زندگی مشترک به عنوان یک زوج وجود ندارد، این اغلب به این معنی است که شما همچنان در خانه و هزینه های زندگی مشترک هستید. اگر قصد دارید زنا را دلیلی برای پایان دادن به ازدواج خود قرار دهید، معمولاً توصیه می‌شود که خانه خانواده را ترک کنید یا اصرار کنید که همسرتان این کار را انجام دهد.
  3. ما اکیداً توصیه می‌کنیم قبل از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی از مشاوره حقوقی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که این امر باعث درگیری غیرضروری یا آسیبی به منافع شما یا فرزندانتان نمی‌شود.
  4. اگر نگران این هستید که اگر یکی از شما خانه خانوادگی را ترک کند با مسائل عملی چگونه برخورد می شود، برای مثال نحوه پرداخت اجاره بها یا وام مسکن، ممکن است ارزش ایجاد یک توافقنامه جدایی را داشته باشد. این چیزی است که ما خوشحال خواهیم شد در مورد آن به شما توصیه کنیم.

نحوه اثبات زنا

اگر همسرتان حاضر به اعتراف به خیانت او نباشد، اثبات زنا سخت است. مدارک محکمی مانند متن، ایمیل یا نامه ای که صریحاً بیان می کند که همسر شما در طول ازدواج شما با شخص دیگری رابطه جنسی داشته است، ممکن است دلیل تلقی شود، اما اگر موضوع به دادگاه برود، بسته به عوامل مختلف، از جمله نحوه به دست آوردن مدرک، ممکن است قابل قبول نباشد. اطلاعات

اگر همسر شما تمایلی به اعتراف به زنای خود ندارد، درخواست طلاق به دلیل "رفتار غیرمنطقی" اغلب ساده تر است. این چیزی است که ما خوشحال خواهیم شد در مورد آن به شما توصیه کنیم.

  • جمعه 18 آذر 1401
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 677
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  +     چهار   =   چهار