تاثیرات طلاق بر فرزندان چیست؟ | بدترین سن طلاق برای کودکان

طلاق می تواند دوران سختی برای خانواده باشد. نه تنها والدین به راه‌های جدید ارتباط با یکدیگر پی می‌برند، بلکه در حال یادگیری روش‌های جدیدی برای تربیت فرزندانشان هستند. هنگامی که والدین طلاق می گیرند، اثرات طلاق بر فرزندان می تواند متفاوت باشد. برخی از کودکان به طلاق به روشی طبیعی و قابل درک واکنش نشان می دهند، در حالی که کودکان دیگر ممکن است با این انتقال دست و پنجه نرم کنند. کودکان تاب آور هستند و با کمک می توان انتقال طلاق را به عنوان یک سازگاری و نه یک بحران تجربه کرد. از آنجایی که فرزندان در طلاق متفاوت هستند (خلق های مختلف، سنین مختلف)، تأثیرات طلاق بر فرزندان نیز متفاوت است.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از متداول‌ترین تأثیراتی که طلاق بر روی کودکان می‌گذارد، آورده شده است. گروه وکلای عدلجو می‌توانند به والدین در مدیریت کمک کند:

عملکرد ضعیف در دانشگاه

 طلاق برای همه اعضای خانواده سخت است. برای کودکان، تلاش برای درک پویایی در حال تغییر خانواده ممکن است آنها را منحرف و سردرگم کند. این وقفه در تمرکز روزانه آنها می تواند به این معنی باشد که یکی از اثرات طلاق بر فرزندان در عملکرد تحصیلی آنها دیده می شود. هر چه کودکان حواسشان پرت تر باشد، احتمال اینکه نتوانند روی کارهای مدرسه خود تمرکز کنند بیشتر است.

از دست دادن علاقه به فعالیت های اجتماعی

تحقیقات حاکی از آن است که طلاق می تواند بر کودکان نیز تأثیر اجتماعی بگذارد. کودکانی که خانواده آنها طلاق را پشت سر می گذارد، ممکن است مشکل بیشتری در برقراری ارتباط با دیگران داشته باشند و تمایل دارند که ارتباطات اجتماعی کمتری داشته باشند. گاهی اوقات کودکان احساس ناامنی می کنند و به این فکر می کنند که آیا خانواده آنها تنها خانواده ای است که طلاق گرفته است؟

دشواری انطباق با تغییر

از طریق طلاق، کودکان می توانند تحت تأثیر قرار گیرند که مجبورند یاد بگیرند خود را با تغییرات بیشتر و بیشتر وفق دهند. پویایی های جدید خانواده، خانه یا وضعیت زندگی جدید، مدرسه، دوستان و موارد دیگر، همگی ممکن است تأثیر داشته باشند.

از نظر عاطفی حساس است

طلاق می تواند انواع مختلفی از احساسات را برای خانواده به ارمغان بیاورد و فرزندانی که درگیر می شوند تفاوتی ندارند. احساس از دست دادن، خشم، سردرگمی، اضطراب، و بسیاری دیگر، همه ممکن است از این انتقال ناشی شوند. طلاق می تواند باعث شود که کودکان احساس غرق شدن و حساسیت عاطفی کنند. کودکان نیاز به خروجی برای احساسات خود دارند - کسی که با او صحبت کند، کسی که گوش دهد و غیره - کودکان ممکن است از طریق نحوه پردازش احساسات خود اثرات طلاق را احساس کنند.

عصبانیت / تحریک پذیری

در برخی موارد، جایی که کودکان احساس غرق شدن می کنند و نمی دانند چگونه به تأثیراتی که در طول طلاق احساس می کنند پاسخ دهند، ممکن است عصبانی یا تحریک پذیر شوند. خشم آنها ممکن است در طیف وسیعی از علل درک شده باشد. کودکانی که طلاق را پردازش می کنند ممکن است خشم خود را نسبت به والدین، خود، دوستانشان و دیگران نشان دهند. در حالی که برای بسیاری از کودکان این عصبانیت پس از چند هفته از بین می رود، اگر ادامه یابد، مهم است که توجه داشته باشید که این ممکن است یک اثر طولانی مدت طلاق بر روی کودکان باشد.

احساس گناه

بچه ها اغلب تعجب می کنند که چرا طلاق در خانواده آنها اتفاق می افتد. آنها به دنبال دلایلی می گردند و در این فکر می کنند که آیا والدینشان دیگر یکدیگر را دوست ندارند یا کار اشتباهی انجام داده اند. این احساس گناه یکی از تاثیرات رایج طلاق بر روی کودکان است، اما همچنین می تواند منجر به بسیاری از مسائل دیگر شود. احساس گناه فشار را افزایش می دهد، می تواند منجر به افسردگی، استرس و سایر مشکلات سلامتی شود. ارائه زمینه و مشاوره برای کودک برای درک نقش خود در طلاق می تواند به کاهش این احساس گناه کمک کند.

تماس با وکیل طلاق توافقی

معرفی رفتار مخرب

در حالی که بچه ها طلاق می گیرند، تعارض حل نشده ممکن است منجر به خطرات غیرمنتظره آینده شود. تحقیقات نشان داده است که کودکانی که در 20 سال گذشته طلاق را تجربه کرده‌اند، بیشتر احتمال دارد در جنایات شرکت کنند، از طریق رفتارهای مخربی که به سلامت کودک آسیب می‌زند، سرکشی کنند و کودکان بیشتری گزارش دهند که عادت‌های سیگار کشیدن یا مصرف داروهای تجویزی را پیدا کرده‌اند.

افزایش مشکلات سلامتی

روند طلاق و اثرات آن بر فرزندان می تواند استرس زا باشد. برخورد با این مسائل می تواند عوارض خود را از جمله مشکلات جسمانی داشته باشد. کودکانی که طلاق را تجربه کرده‌اند، درک بالاتری نسبت به بیماری دارند، که می‌تواند ناشی از عوامل بسیاری از جمله مشکل در خوابیدن باشد. همچنین، علائم افسردگی می تواند ظاهر شود، این احساس از دست دادن بهزیستی را تشدید کند و علائم سلامتی را بدتر کند.

از دست دادن ایمان به واحد ازدواج و خانواده

در نهایت، علیرغم امید به داشتن روابط پایدار در زمانی که بزرگ می‌شوند، تحقیقات نشان داده است که کودکانی که طلاق را تجربه کرده‌اند، در روابط خود با احتمال بیشتری طلاق می‌گیرند. برخی تحقیقات نشان می دهد که این تمایل به طلاق ممکن است دو تا سه برابر بیشتر از کودکانی باشد که از خانواده های غیر طلاق گرفته شده اند.

با این حال، در حالی که اینها برخی از اثرات احتمالی طلاق بر فرزندان است، به هیچ وجه مطلق نیستند، یا به صورت سنگ نوشته شده اند. خانواده ها بیشتر و بیشتر درک می کنند که طلاق چقدر برای فرزندانشان و همچنین خودشان استرس زا است. خانواده ها شروع به روی آوردن به خدمات حمایتی مانند FamilyMeans کرده اند و به دنبال کمک برای یافتن راهی مسالمت آمیز برای طلاق هستند. ما از طریق برنامه طلاق مشارکتی خود، به خانواده ها کمک می کنیم تا با موفقیت بیشتری این انتقال را انجام دهند، هم به خاطر والدین و هم برای فرزندان درگیر.

  • یکشنبه 29 آبان 1401
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 214
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  4     +   =   6