آیا همسر آزاری تاثیری بر طلاق دارد؟ | ضرب و شتم همسر زندانی دارد

4.12 از 5 بوسیله 4 رای

دریابید که چگونه خشونت خانگی می‌تواند بر طلاق تأثیر بگذارد. چگونه بر مسائلی مانند تقسیم دارایی، حمایت مالی، حضانت فرزند و مهم‌تر از همه، ایمنی تأثیر می‌گذارد.همسر آزاری نوعی خشونت خانگی است که در ازدواج رخ می دهد. این می تواند شامل آزار ذهنی، کلامی، عاطفی، فیزیکی و جنسی باشد. طلاق از همسر بدسرپرست می تواند نگرانی ها و ملاحظات منحصر به فردی را در روند طلاق به همراه داشته باشد. پس آیا همسر آزاری تاثیری بر طلاق دارد؟

چگونه سوء استفاده ممکن است بر نوع طلاق شما تأثیر بگذارد

به طور کلی دو نوع طلاق وجود دارد: عیب و تقصیر. برخی از ایالت ها به همسران طلاق دهنده این امکان را می دهند که طلاق مبتنی بر تقصیر را ارائه دهند، در حالی که در ایالت های دیگر، همه طلاق ها از نظر قانونی به عنوان بدون تقصیر طبقه بندی می شوند. اگر ایالت شما حق انتخاب را به شما می دهد، تصمیم گیری با دقت در مورد نوع پرونده در زمانی که همسر آزاری را تجربه کرده اید بسیار مهم است. این به این دلیل است که تصمیم شما احتمالاً بر میزان اطلاعات شخصی - و بالقوه دردناک - که باید به دادگاه فاش کنید تأثیر می گذارد.

بالاترین اولویت: ایمنی فعلی شما

اگر قربانی خشونت خانگی مداوم یا اخیر هستید، توصیه می کنیم منابع ما برای قربانیان جنایت را ببینید که شامل پیوندها و توضیحات سازمان هایی مانند خط تلفن ملی خشونت خانگی است. کمک واقعاً می تواند در گوشه و کنار باشد. هنگام جستجوی کمک آنلاین یا تلفنی، حتماً حریم خصوصی رایانه، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود را در نظر بگیرید. برخی از قربانیان ممکن است از همان دستگاه، شبکه یا طرح تلفنی استفاده کنند که سوءاستفاده‌گر به او اجازه می‌دهد تا سابقه جستجو یا تماس قربانی را ببیند یا فعالیت‌های او را دنبال کند. بسیاری از دستگاه‌های هوشمند دارای دوربین‌ها یا ردیابی GPS هستند که می‌توانند برای مکان یابی و نظارت بر مکان شما استفاده شوند. اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، چندین سازمان کمک و منابعی از جمله خط تلفن ملی خشونت خانگی و RAINN ارائه می دهند.

طلاق بدون تقصیر

در طلاق بدون تقصیر، همسر متقاضی بر اساس یکی از دلایل قانونی ایالتی درخواست طلاق می کند. هر ایالتی دلایل خاص خود را برای طلاق بدون تقصیر دارد، اما رایج ترین آنها عبارتند از:

  1. جدایش، جدایی
  2. تفاوت های آشتی ناپذیر
  3. خرابی غیر قابل برگشت و
  4. نا سازگاری.

برای طلاق بدون تقصیر، لازم نیست همسر درخواست کننده ادعا کند که تخلفات زناشویی صورت گرفته است. در عوض، همسر فقط باید به دادگاه بگوید که ازدواج تمام شده است و هیچ کاری نمی توانند برای آشتی آن انجام دهند. تا زمانی که زوجین سایر شرایط طلاق ایالتی را داشته باشند، دادگاه طلاق را تایید می کند.

طلاق مبتنی بر تقصیر

در طلاق مبتنی بر تقصیر، همسر متقاضی باید ادعا کند که دلیل قانونی مشخص تری برای جدایی وجود دارد. کشورهایی که طلاق های مبتنی بر تقصیر را مجاز می دانند دلایل خاص خود را دارند. بیشتر اوقات، این موارد عبارتند از:

  1. زنا
  2. سوء استفاده از همسر
  3. محکومیت جنایی
  4. رها شدن، و
  5. سوء مصرف مواد.

اگر در ایالتی زندگی می کنید که طلاق تقصیر را به رسمیت می شناسد، می توانید در مدارک طلاق خود ادعا کنید که سوء استفاده همسرتان باعث شکست ازدواج شما شده است. شما باید ادعای سوء استفاده خود را با ارائه شواهد (مانند شهادت شاهد، سوابق تلفن، سوابق پلیس یا عکس) در دادگاه اثبات کنید. قاضی ممکن است از شما بخواهد که شهادت دهید یا سوگندنامه ای (یک بیانیه کتبی که تحت سوگند گرفته شده است) ارائه دهید که در آن سوگند یاد کنید که همسر آزاری را تجربه کرده اید.

مزایا و معایب طلاق تقصیر در مقابل طلاق بدون تقصیر

اگر به دنبال طلاق مبتنی بر تقصیر هستید، باید جزئیات تجربه خود را به اشتراک بگذارید و حتی شواهدی ارائه دهید که نشان دهد ادعاهای شما درست است. طلاق مبتنی بر تقصیر نیز به احتمال زیاد مشاجره‌آمیز می‌شود—بعضی که از قبل دلایلی برای ترس از امنیت خود دارند ترجیح می‌دهند از این طریق به آتش سوخت نزنند.

  1. جدای از ملاحظات ایمنی و احساسی، طلاق های مبتنی بر تقصیر معمولا طولانی تر و گران تر از طلاق های بدون تقصیر هستند. (هرکسی که طلاق مبتنی بر تقصیر را ارائه می دهد تقریباً همیشه باید یک وکیل داشته باشد.) اگر به دنبال این هستید که به سرعت از ازدواج خود خارج شوید و به بودجه برای حمایت از یک جنگ دادگاه (یا وکیل کمک حقوقی رایگان) دسترسی ندارید. طلاق بدون تقصیر ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.
  2. اگر بتوانید یک طلاق بدون تقصیر ثبت کنید - به این معنی که شما و همسرتان در مورد همه مسائل طلاق خود توافق دارید، مانند تقسیم اموال و حضانت فرزند - ممکن است بتوانید با وکالت یا استفاده از یک آنلاین، پول بیشتری پس انداز کنید. سرویس.

چگونه همسر آزاری می تواند بر جلسات و دادرسی طلاق تأثیر بگذارد

اگر همسرتان بدرفتاری می کند، می توانید در زمان طلاق از دادگاه درخواست حمایت کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است از دادگاه بخواهید یک دستور منع موقت (TRO) که همسرتان را ملزم می کند از شما دور بماند و هیچ تماسی با شما نداشته باشد. (بسته به محل زندگی شما، چنین دستوری ممکن است چیزی مانند دستور "محافظت کننده"، "محافظت در برابر سوء استفاده" (PFA)، "بدون تماس" یا "حفاظت شخصی" نامیده شود.) در برخی ایالت ها، می توانید همه را دریافت کنید. فرم هایی که برای درخواست از منشی دادگاه یا وب سایت دادگاه نیاز دارید. در سایر موارد، می توانید از طریق سازمان کمک حقوقی محلی خود به اسناد مورد نیاز خود به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید.

  1. به طور کلی، قضات فقط به همسرانی که در حین یا پس از طلاق نیاز به حمایت مالی دارند، نفقه همسر را به عنوان مجازات رفتار بد در طول ازدواج، به یکی از زوجین محکوم نمی کنند.
  2. قاضی که درخواست شما برای دستور حمایتی را می‌خواند و معتقد است امنیت شما در خطر است، می‌تواند دستور را صادر کند و بلافاصله آن را اجرا کند. با این حال، اگر همسرتان در مورد نیاز به دستور حمایتی مخالفت می کند، ممکن است لازم باشد در جلسه دادگاه شرکت کنید تا قاضی بتواند قبل از تصمیم گیری هر دو طرف را بشنود. اگر نگران ملاقات حضوری با همسرتان در جلسه هستید، قبل از شروع جلسه به منشی دادگاه اطلاع دهید تا دادگاه ترتیبی اتخاذ کند تا از ملاقات حضوری شما جلوگیری شود.
هنگامی که دادگاه حکم حمایتی را صادر کرد، اگر همسرتان از این دستور اطاعت نکرد، می توانید با پلیس تماس بگیرید و از آنها بخواهید همسرتان را دستگیر کنند. نقض یک حکم حمایتی می تواند یک جرم شدید باشد و منجر به گذراندن زمان همسر شما در زندان شود. برای تماس با وکیل طلاق توافقی کلیک کنید.

 

  • شنبه 28 آبان 1401
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 440
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  5     +     سه   =