طلاق توافقی چقدر زمان میبرد

3.36 از 5 بوسیله 43 رای

پرونده های طلاق از طرف مرد و از طرف زن یکی از پرپیچیده ترین و طولانی ترین موضوعات در دادگاه های خانواده بوده ، که در بیشتر موارد زوجین اواسط کار راضی به توافق میشوند ، که از رفت و آمد پردردسر آن خلاص شوند.

در طلاق توافقی با اینکه زوجین موافق و هم مسیر هستند ، اگر بخواهند دادخواست طلاق توافقی را ثبت نمایند، ابتدا باید در سامانه مراکز بهزیستی ( سامانه تصمیم) ثبت نام نموده ، و با گذراندن جلسات از ۱ تا ۵ جلسه که حدود ۴۵ روز طول میکشد و اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق و بعد از آن با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، اقدام به ثبت دادخواست می نمایند که این رویه با احتساب مدت زمان دادگاه تا صدور رای معمولا ۳ تا ۴ ماه طول می کشد.

باید به عرض برسانیم اگر زوجین کار را به گروه وکلای عدل جو بسپارند این مدت به ۱۰ تا ۲۰ روز کاری کاهش میابد.

 

مراحل طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

در طلاق توافقی زوجین میتوانند به دو روش و مسیر اقدام به اخذ طلاق توافقی نمایند، که هریک از این راه ها تفاوت و شرایط خود را دارد که به آن اشاره می نمائیم ؛

 ۱- ثبت دادخواست طلاق توافقی توسط خود زوجین : باتوجه به صدور بخشنامه در آذر ماه سال ۹۷ زوجین دیگر نمیتوانند ، مستقیما به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایند و اقدام به ثبت دادخواست نموده ، بلکه ابتدا با ثبت نام مشخصات زوجین در سامانه تصمیم ، و ارجاع به مراکز بهزیستی باید جلسات مشاوره که معمولا از ۱ تا ۵ جلسه متغیر است ، وحدودا ۴۵ روز تا ۲ ماه زمان میبرد را شرکت نمایند ، و در آخر با نظریه مشاوره که همان گواهی عدم انصراف از طلاق است، به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه و ثبت دادخواست نمایند.و بعد با ارجاع به دادگاه و بعضا ، شعبه با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف سعی در سازش می نماید ، در غیراینصورت وقت رسیدگی تعیین میشود ، که کل این پروسه حدودا ۳ تا ۴ ماه زمان میبرد . 

۲- طلاق توافقی و ثبت آن از طریق وکیل پایه یک دادگستری ؛

وکیل طلاق توافقی اگر زوجه حق طلاق را از طریق وکالت اخذ نموده باشد یا زوجین با یکدیگر در مسائل مالی و غیرمالی توافق کرده باشند ، ابتدا دادخواست را با دو وکیل از طرف زوج یا زوجه ثبت می نماید ، و با ارجاع پرونده به دادگاه وکلای زوجین حاضر و باهم توافق می نمایند ، که در تهران توسط گروه وکلای عدل جو این روال رسیدگی ، ۱۰ تا ۲۰ روز کاری زمان میبرد. و مزیت انتخاب وکیل در طلاق توافقی طی نکردن جلسات مشاوره اجباری توسط زوجین میباشد ، ضمن اینکه هیچ کار غیرقانونی صورت نمیگیرد.

 

طلاق توافقی با وکیل چقدر طول میکشد؟

طلاق توافقی و ثبت آن از طریق وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر این موضوع که اگر طلاق توافقی توسط وکیل انجام شود ، دیگر نیازی به حضور زوجین در جلسات الزامی مشاوره نمیباشد ، توصیه میشود کار را به وکیل متخصص طلاق توافقی بسپارید تا در کوتاه ترین زمان و با هزینه ای فوق العاده پایین توسط دو وکیل گواهی عدم امکان سازش اخذ شود. و قطعیت دادنامه نیز در همان روز صدور رای توسط وکلا اخذ شود و، که نیازی به گذشتن ۴۰ روز و قطعی شدن دادنامه نباشد ، تا سریعا اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفترخانه انجام شود.

 

روی وکلا در اخذ رای توافقی بصورت ذیل است ؛

اگر زوجه حق طلاق را از طریق وکالت اخذ نموده باشد یا زوجین با یکدیگر در مسائل مالی و غیرمالی توافق کرده باشند ، ابتدا دادخواست را با دو وکیل از طرف زوج یا زوجه ثبت می نماید ، و با ارجاع پرونده به دادگاه وکلای زوجین حاضر و باهم توافق می نمایند ، که در تهران توسط گروه وکلای عدل جو این روال رسیدگی ، ۱۰ تا ۲۰ روز کاری زمان میبرد. و مزیت انتخاب وکیل در طلاق توافقی طی نکردن جلسات مشاوره اجباری توسط زوجین میباشد ، ضمن اینکه هیچ کار غیرقانونی صورت نمیگیرد.

 

رای دادگاه برای طلاق توافقی چقدر طول میکشد ؟

رای دادگاه در طلاق توافقی قابل پیش بینی نبوده ، و هر یک از مجتمع های خانواده و شعبات آن رویه مخصوص به خود را دارند ، در بعضی از دادگاه های خانواده ابتدا بعد ارجاع دادخواست به شعبه ، آن را به شورای حل اختلاف میفرستند ، و بعد از بازگشت پرونده ، تعیین وقت رسیدگی می نمایند و ممکن است زمانی که زوجین اقدام به ثبت طلاق توافقی نموده باشند رای دادگاه حدودا ۲ ماه زمان بر باشد. اما اگر دادخواست توسط وکیل به ثبت برسد کل مراحل رسیدگی از ابتدا تا قطعیت دادنامه ۱۰ تا ۲۰ روز کاری زمان میبرد.

 

مدت زمان طلاق توافقی در تهران

پروسه طلاق توافقی در تهران با توجه به متفاوت بودن ،رویه  دادگاه های خانواده در طلاق توافقی با جلسات اجباری مشاوره در مراکز بهزیستی توسط زوجین ، بین ۳ تا ۴ ماه زمان میبرد ، اما اگر کار توسط وکیل انجام شود ، در  مدت زمان  کوتاه ۱۰ روزه رای قطعی توافقی اخذ و تحویل میگردد.

 

 

گروه وکلای عدل جو مرجع تخصصی انحصار وراثت، تقسیم تَرَکه، مالیات بر ارث، دعاوی ثبتی و ملکی و طلاق توافقی می باشد.

جمعی از وکلای مجرب پایه یک دادگستری خانم و آقا با تخصص و تجربه در زمینه پرونده های مرتبط با ارث، دعاوی ثبتی و ملکی و طلاق توافقی گرد هم آمده اند و آماده ی ارائه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور ارث و دعاوی ثبتی و ملکی و طلاق توافقی در تهران و شهرهای اطراف و هموطنان خارج از کشور می باشند.

برای اعطای وکالت با شماره 23 21 036 - 0912 تماس حاصل نموده و یا از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در وب سایت اقدام نمایید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیک ترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد.

ساعت کار دفتر شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 20 عصر می باشد.

ارتباط ۲۴ ساعته  با وکیل طلاق توافقی

 

  • چهارشنبه 03 اسفند 1401
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 3051
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  +     چهار   =   8