طلاق از زن شکاک

3.85 از 5 بوسیله 44 رای

موضوع اکثر پرونده های طلاق خیانت زن و مرد به یکدیگر بوده و این شرایط باعث بی اعتمادی و شک در ذهن زوجین میباشد. البته ناگفته نماند شک و گمانه زنی بیش از حد نوعی بیماری بوده و شکاک بودن بی مورد در زندگی زناشویی آسیب های جبران ناپذیری را بجا می گذارد.

بدبینی و شکاک بودن بیش از حد مرد ممکن است بعنوان یکی از موارد عسروحرج و دلیل برای طلاق از طرف زن مطرح شود و زن نیز در محضر دادگاه بتواند با اثبات این شرایط غیرقابل تحمل نظر دادگاه را به نفع خود اخذ نماید. حالت برعکس آن شکاک بودن زن نسبت به شوهرش میباشد، با توجه به این موضوع  که زن بعنوان مادر و همسر وظیفه دارد محیط خانواده و فرزندان را مدیریت نماید و فضای خانه را گرم و صمیمی نگه دارد ، شکاک بودن بی مورد زن نقش بسزایی در روحیه فرزندان و همسر بجا می گذارد و بعضا باعث جدایی در زندگی زناشویی میشود. و مرد اگر بخواهد زن خود را طلاق بدهد نیازی به دلیل و به اثبات رسیدن شکاک بودن زن ندارد و حکم جدایی صادر میشود.

 

تست روانشناسی شکاک بودن

بیماری شک یا همان پارانوئید نوعی بیماری است که شک دائم در فرد بیمار باعث میشود بصورت مداوم نسبت به اطرافیان، خانواده ذهن او را مشغول سازد، در این نوع بیماری شخص همیشه این ذهنیت را دارد که همه میخواهند به او ضربه بزنند یا سرش را کلاه بزارند. در میان زوجین این نوع بیماری باعث آزار و شکنجه روحی برای یکی از زن یا مرد میشود ، این بیماری در شخص باعث میشود مدام به وفادار بودن همسر شک کند و در آخر منجر به ازهم پاشیدگی کانون خانواده گردد.

 

با زن شکاک چگونه رفتار کنیم

بعضی اوقات دوست داشتن بیش از حد زن نسبت  به مرد گمانه زنی و بدبینی های دردسر سازی را ایجاد می نماید.اعتماد وفاداری زوجین به یکدیگر یکی از اصول بنیادی عقد ازدواج میباشد. شکاکیت بیش از حد زن نسبت به همسرش یک معضل بوده و توصیه می کنیم قبل از هر اقدام ریشه آن شک بررسی گردد.بی اعتمادی و قضاوت نابجا و سوء ظن در زندگی معمولا باعث رفتارهای پرتنش و پرخاشگری و بی احترامی بین زوجین میگردد که اثرات منفی در روابط شخصی و روحیه طرفین ایجاد می نماید چه بسا ممکن است کانون گرم خانواده را نیز از هم بپاشد.استرس و نگرانی بیش از حد ، روابط ناسالم قبلی ، کمبود اعتماد به نفس نشانه های از بیماری پارانوئید بوده و فرد میتواند با مراجعه به روانشناس متخصص در این زمینه ریشه اصلی بیماری خود را کشف نموده و از پاشیده شدن زندگی مشترک جلوگیری نماید.

 

شکاک بودن زن نسبت به مرد

همانطور که در مورد این نوع بیماری قبلا اشاره کردیم اکثر پرونده های مطروحه در دادگاه های خانواده به دلیل فشارهای روحی و روانی از طرف زن یا مرد شکاک بوده که عرصه را برای شریک زندگی تنگ و غیرقابل تحمل نموده است.شکاک بودن معمولا از طرف زن نسبت به مرد ایجاد میشود که راهکار این بی اعتمادی ممکن است با جلسات مشاوره با روانشناسان متخصص به راحتی درمان شود، ناگفته نماند در این مسیر مرد نیز نقش بسزایی دارد بعنوان مثال با واضح بودن رفتار خود اعتماد همسر خود را جلب نموده و باعث سوء برداشت زن نشود، با تقویت کردن اعتماد به نفس در همسر خود کوشش نماید، در حد امکان او را در زمینه های مختلف زندگی همراهی نماید، هم صحبتی و محبت در این زمینه بهترین پاسخ را می دهد.

 

زن شکاک و بدبین 

یکی از دلایل شکاک بودن زن عدم شناخت کافی از همسر خود میباشد ، اصولا این شک ها اوایل شروع زندگی مشترک خود را بیشتر نشان داده و باعث نوعی اختلال در روحیه زن میشود.یا با وجود افزایش خیانت زن و مرد در جامعه بی اعتمادی در بعضی از زنان باعث میشود که مدام به افکار پوچ و توخالی فکر کند که در نهایت عوارض اصلی این بدبینی و ظن نسبت به همسر ، خود شخص را از لحاظ روحی روانی دچار آسیب می نماید. در این مورد بخصوص اکید توصیه میشود قبل از اینکه زندگی به کام زوجین تلخ شود و اعتماد و احترام از بین رود مشکل زن با روانپزشک مطرح شود.

 

طلاق از زن شکاک

در شرایطی که زن بیش از اندازه و مدام با بدبینی و سوء ظن همسر خود را زیر ذره بین قرار داده و عرصه را به همسر و فرزندان تنگ نماید، و تحت هیچ شرایطی نسبت به درمان خود اقدام ننماید و راهی جز طلاق برای مرد قرار ندهد، مرد میتواند از حقی که قانونگذار در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی به او واگذار نموده است استفاده کند و مهریه ، اجرت المثل ، نفقه ، شرط تنصیف دارایی  و کلیه حقوق مالی زن را پرداخت نموده    و درخواست طلاق نماید. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم اینست که ، اگر مرد توانایی پرداخت کل حقوق مالی زن را هنگام طلاق نداشته باشد ،

میتواند همزمان با ثبت اعسار از محکوم به تقاضای تقسیط نماید که در این موارد قضات معمولا به اعسار زوج به سختی رای می دهند.

 

خصوصیات افراد شکاک و بدبین

بیماری شکاک بودن یا همان پارانوئید افرادی را شامل میشود که با شک بیش از حد و بدبینی  نسبت به هرچیز و هرکس با دید منفی نگاه می کنند.

این افراد دارای خصوصیاتی مثل تمایل شدید به کنترل کردن نزدیکان ، شکاکی دوسو گرا ، رفتاری توام با خشم و دشمن گونه ، حسادت ، عدم اعتماد به نفس ، اختلال هویتی و امثال آن 

مشکل زمانی شروع میشود که شک و بدبینی بی پایه و اساس میشود ، در ابتدای بیماری تاثیر آنچنانی بر فرد و اطرافیان ندارد، اما بعد از شدید شدن شک ها و ظن داشتن نسبت به هر چیز و هر کس زندگی فرد را زجرآور و غیرقابل تحمل می کند. اختلال شخصیت این نوع افراد از طریق روان درمانی بهبود می یابد.

 

درمان شکاک بودن

اکثر پرونده های مطروحه در دادگاه های خانواده با بدبینی و گمانه زنی های بی پایه و اساس بین زن و شوهر شکل گرفته است ، متاسفانه شک های بی مورد که شخص را مورد آزار روحی قرار داده است و تبدیل به بیماری پارانوئید شده است قبل از درمان ، زندگی مشترک  زوجین را تحت تاثیر قرار داده است.

 

گروه وکلای عدل جو مرجع تخصصی انحصار وراثت، تقسیم تَرَکه، مالیات بر ارث، دعاوی ثبتی و ملکی و طلاق توافقی می باشد.

 

جمعی از وکلای مجرب پایه یک دادگستری خانم و آقا با تخصص و تجربه در زمینه پرونده های مرتبط با ارث، دعاوی ثبتی و ملکی و طلاق توافقی گرد هم آمده اند و آماده ی ارائه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور ارث و دعاوی ثبتی و ملکی و طلاق توافقی در تهران و شهرهای اطراف و هموطنان خارج از کشور می باشند.

 

برای اعطای وکالت با شماره 23 21 036 - 0912 تماس حاصل نموده و یا از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در وب سایت اقدام نمایید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیک ترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد.

 

ساعت کار دفتر شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 20 عصر می باشد.

ارتباط ۲۴ ساعته  با وکیل طلاق توافقی

 

  • چهارشنبه 26 بهمن 1401
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 3332
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  7     +     پنج   =