طلاق چیست و چرا | سخت ترین نوع طلاق + اقسام طلاق

4.33 از 5 بوسیله 9 رای

طلاق یک رویه قانونی برای پایان رسمی ازدواج است. این برخلاف جدایی است که در آن زوج‌ها به طور قانونی ازدواج می‌کنند، حتی اگر ممکن است جدا از هم زندگی کنند.طلاق یا «فسخ نکاح» خاتمه قانونی رابطه زناشویی است. فرآیند طلاق توسط وکلای خانواده انجام می شود (هر یک از همسران جدا شده وکیل خود را حفظ می کند) و شامل تعدادی از مسائل، از تقسیم دارایی تا حضانت فرزند می شود. در حالی که استخدام وکیلی ماهر و آگاه بسیار مهم است، یافتن وکیلی که در سطح شخصی با او احساس راحتی کنید نیز بسیار مهم است. طلاق عموماً یک فرآیند شدیداً احساسی است که علاوه بر دانش حقوقی، به مهارت‌های ظریف افراد نیز نیاز دارد. به همین خاطر وکیل طلاق توافقی خوب می‌توانند کمک بسیار بسیار خوب باشد.

در برخی موارد محدود، انجام طلاق بدون استخدام وکیل ممکن است منطقی باشد، تا زمانی که هیچ یک از طرفین وکالت نداشته باشند، و فرزندان زیر سن قانونی در کار نباشند. اما اکثر طلاق‌ها، به‌ویژه طلاق‌هایی که شامل فرزندان وابسته و/یا مسائل پیچیده دارایی هستند، با مشاوره وکیل طلاق بهتر پیش می‌روند. و اگر همسر شما وکیل دارد، همیشه عاقلانه است که خودتان یک وکیل را استخدام کنید.

شرایط طلاق توافقی

  1. حضانت: داشتن حقوقی نسبت به فرزندتان. حضانت می تواند یا قانونی باشد، به این معنی که شما حق دارید تصمیمات مهمی در مورد رفاه فرزند خود بگیرید، یا فیزیکی، به این معنی که کودک با شما زندگی می کند و توسط شما بزرگ می شود.
  2. قرارداد پیش از ازدواج: توافقی است که بین شرکا قبل از ازدواج منعقد می شود که به موجب آن در صورت طلاق یا فوت از حقوق آینده نسبت به اموال یکدیگر صرف نظر می کنند.
  3. شرط: توافقی است که توسط زوجین طلاق دهنده منعقد می شود که مسائل بین آنها را حل و فصل می کند و غالباً در حکم یا حکم و قرار قطعی دادگاه قرار می گیرد.

مسائل مربوط به طلاق

در ابتدایی ترین حالت، طلاق یک فرآیند قانونی است که طی آن دو طرف رابطه حقوقی و مالی خود را خاتمه می دهند. اما هر طلاق منحصر به فرد است و بیشتر شامل اختلافات بر سر مواردی مانند حضانت فرزند یا تقسیم دارایی است. در اینجا مهمترین مسائلی است که یک وکیل طلاق با آنها سروکار دارد (همچنین نگاه کنید به چک لیست: مسائلی که باید با وکیل طلاق خود بحث کنید):

  1. تقسیم اموال: در اکثر ایالت ها، تمام اموالی که هر یک از زوجین پس از تاریخ ازدواج به دست آورده اند، "اموال ازدواج" محسوب می شود و مشمول تقسیم عادلانه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای FindLaw برای طلاق و تقسیم اموال (PDF) مراجعه کنید.
  2. نفقه: نفقه یا نفقه همسر، پرداخت ماهانه یکی از زوجین به دیگری بر اساس توافق نامه یا حکم دادگاه است. نفقه به منظور اصلاح هرگونه آثار اقتصادی ناعادلانه طلاق است. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای FindLaw برای حمایت از همسر (PDF) مراجعه کنید.
  3. حمایت از کودک: حمایت از کودک یک پرداخت ماهانه است که معمولاً توسط والدین غیر حضانت به والدین تحت حضانت پرداخت می شود تا برای نیازهای کودک هزینه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای FindLaw برای دریافت حمایت از کودکان (PDF) مراجعه کنید.
  4. حضانت کودک: هنگامی که خانواده ای از هم جدا می شود، والدین و دادگاه باید تصمیم بگیرند که چه چیزی برای فرزندان خردسال بهترین است، از جمله اینکه کجا زندگی می کنند و چگونه تصمیم گیری می شود. این اغلب سخت ترین بخش روند طلاق است. 

آیا طلاق تنها گزینه من است؟

خیر. زوج‌های متاهل ممکن است جدا از یکدیگر زندگی کنند، اما به دلایل مذهبی، شخصی یا مالی یا به خاطر فرزندان، ازدواج کرده‌اند. ممکن است تصمیم بگیرید که به دنبال قضاوت حمایت جداگانه یا قضاوت پشتیبانی باشید. حکم حمایت جداگانه می تواند حضانت را تصمیم بگیرد.

تفاوت طلاق با نفقه منفصل چیست؟

تفاوت اصلی این است که حکم طلاق به ازدواج خاتمه می دهد; قضاوت حمایت جداگانه به ازدواج پایان نمی دهد.

  1. اگرچه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد، اما یک حکم حمایتی جداگانه می تواند به برخی از مسائل مشابه طلاق مانند حضانت، زمان فرزندپروری، ملاقات، نفقه فرزند، حمایت از یکی از همسران رسیدگی کند.
  2. اگر به دنبال حمایت جداگانه، حمایت، طلاق در جایی که همسرتان مقصر بوده است، یا طلاقی که هیچ کدام از همسران مقصر نبوده اند، انواع مختلفی از اوراق را در دادگاه ارائه می کنید.

 در دعوای طلاق یا دعوای حمایتی جداگانه چه موضوعاتی تصمیم گیری می شود؟

برخی از مسائلی که باید در حکم طلاق تصمیم گیری شود عبارتند از:

  1. حضانت فرزندان
  2. حمایت از کودکان
  3. زمان والدین یا ملاقات با فرزندان
  4. تقسیم دارایی ها (به عنوان مثال، حقوق بازنشستگی، حساب های بانکی یا سهام)
  5. نفقه (یا حمایت از همسر)
  6. تقسیم اموال شخصی (یعنی چه کسی کدام دارایی شخصی را بدست می آورد، مانند ماشین یا اثاثیه)
  7. تقسیم اموال غیر منقول (چه اتفاقی برای هر املاک و مستغلات از جمله خانه مشترک خواهد افتاد)
  8. که می تواند در خانه زناشویی زندگی کند
  9. تقسیم بدهی ها (به عنوان مثال، کارت های اعتباری یا قبوض برق)
  10. پس گرفتن نامی که قبل از ازدواج داشتی
  11. احتمالاً یک دستور برای محافظت از سوء استفاده.
  12. در صورتی که این مسائل با توافق طرفین حل نشود، قاضی در مورد مسائل تصمیم گیری می کند. شما فرصتی برای ارائه شواهدی دارید که به او در تصمیم گیری کمک می کند.

6. چه زمانی باید با وکیل مشورت کنم؟

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین طلاق، حمایت جداگانه و حمایت باید با یک وکیل صحبت کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که یک "قرارداد جدایی" کتبی بین خود و همسرتان داشته باشید که در آن تصمیمات و ترتیباتی که در زمانی که جدا از هم زندگی می کنید به تفصیل بیان می شود.

7. آیا درخواست طلاق یا نفقه جداگانه هزینه دارد؟

بله، دادگاه وثیقه و خانواده برای تشکیل پرونده و رسیدگی به برخی اسناد هزینه ای دریافت می کند. اگر در بهزیستی هستید یا درآمدتان 125 درصد یا کمتر از آستانه فقر فعلی است، قرار است دادگاه به شما اجازه دهد بدون پرداخت هزینه تشکیل پرونده یا سایر هزینه های اولیه پرونده را تشکیل دهید. که به آن چشم پوشی از هزینه ها و هزینه ها می گویند.

برای دریافت معافیت از هزینه‌ها باید فرم  را تکمیل و ثبت کنید. اگر هزینه ها و هزینه های شما از این طریق صرف نظر شود، مجبور نخواهید بود هزینه ای را که معاون کلانتر یا پاسبان برای ارائه اوراق دادگاه - دولت می پردازد، بپردازید. بسته به وضعیت شما، دادگاه ممکن است اطلاعات و مدارک بیشتری را از شما بخواهد. فرم های دادگاه به شما می گوید که چه اطلاعاتی لازم است. ببینید هزینه طلاق من چقدر است؟ و من توان پرداخت هزینه را ندارم، آیا هنوز می توانم برای طلاق اقدام کنم؟)

8. توافقنامه جدایی چیست؟

اگر طلاق می گیرید، شما و همسرتان می توانید یک توافق نامه جدایی کتبی ببندید که در آن نحوه رسیدگی به مسائل مربوط به پایان ازدواج شما بیان شود. این توافقنامه باید به حضانت فرزندان، زمان والدین یا ملاقات ها، حمایت از فرزندان، حمایت از شما (نفقه)، تقسیم دارایی های شما (از جمله حقوق بازنشستگی)، آنچه برای خانه زناشویی رخ می دهد، از جمله اینکه چه کسی مالک املاک و مستغلات خواهد شد، باشد. در خانه زناشویی زندگی کنید، بدهی های خود را تقسیم کنید و نامی را که قبل از ازدواج داشتید پس بگیرید. توافقنامه جدایی تنها زمانی خوب است که هر دو همسر آن را امضا کنند. معمولاً بخشی از حکم طلاق است.

9. اگر نخواهم توافقنامه جدایی را امضا کنم چه؟

هیچ کس را نمی توان مجبور به امضای توافقنامه جدایی کرد. اگر برای امضای هر سندی تحت فشار قرار می گیرید، دور شوید و با وکیل خود مشورت کنید.

  • یکشنبه 06 آذر 1401
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • 407
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  3     +     3   =