استشهادیه انحصار وراثت طبقه سوم

3.83 از 5 بوسیله 15 رای

یکی از مدارک مهم اخذ گواهی انحصار وراثت طبقه سوم تهیه استشهادیه می باشد. زمانی که وراث در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام به ثبت دادخواست انحصار وراثت می نمایند باید استشهادیه را با مدارک ارائه دهند و اصل استشهادیه انحصار وراثت را در زمان رسیدگی به شعبه مربوطه تقدیم نمایند. استشهادیه را می توان به دو روش تهیه کرد، با سه نفر  شهود در دفترخانه اسناد رسمی حاضر و استشهادیه گواهی امضاء شده را تهیه نمود یا اینکه سه شاهد را در شورای حل اختلاف حاضر نمودو نزد اعضای شعبه شهادت دهند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید با وکیل انحصار وراثت در ارتباط باشید.

 

مدارک لازم برای استشهادیه انحصار وراثت 

برای تهیه استشهادیه شهود باید در دفترخانه به همراه کارت ملی خود حاضر شوند یا اینکه اگر شاهدین در شورای حل اختلاف حاضر میشوند به همان منوال کارت ملی و کپی آن را ارائه دهند.

 

شرایط شهود انحصار وراثت

در زمانی که برای انحصار وراثت نیاز به شاهد باشد بر عکس دعاوی حقوقی و کیفری سخت گیری زیادی در نظر گرفته نشده است، و هر شخصی که به سن قانونی رسیده باشد، خواه زن باشد یا مرد را میتوان بعنوان شهود معرفی نمود، اما این شهود باید غیر از وراث متوفی باشند در غیر اینصورت شهود پذیرفته نمیشود.

  استشهادیه انحصار وراثت طبقه اول

دانلود فرم استشهادیه انحصار وراثت طبقه اول

 

سه شاهد انحصار وراثت

یکی از مدارکی که باید در زمان انحصار وراثت ارائه کرد فرم استشهادیه انحصار وراثت است. وراث متوفی برای تهیه فرم مزبور باید به همراه سه نفر شاهد در دفاتر اسناد رسمی حاضر شوند و با گواهی امضاء شاهدین فرم مربوطه را به شورای حل اختلاف تحویل نمایند یا میتوان بدون مراجعه به دفتر اسناد رسمی شهود را در هنگام رسیدگی در شعبه مربوطه حاضر نموده و با ارائه کپی کارت ملی شهادت خود را به ثبت برسانند.

  استشهادیه انحصار وراثت طبقه دوم

دانلود فرم استشهادیه انحصار وراثت طبقه دوم

 

فرم جدید استشهایه انحصار وراثت

فرم های مخصوص استشهایه انحصار وراثت را میتوان در دفاتر اسناد رسمی بصورت آماده تهیه نمود، و نیازی به تهیه آن توسط وراث وجود ندارد، فرم جدید استشهادیه انحصار وراثت به نحوی است که سطر اول آن توسط یکنفر از وراث،  مشخصات کامل متوفی و سایر ورثه در قسمت مخصوص خود تنظیم می شود و در ذیل آن هر یک از شهود بصورت مجزا گواهی امضاء خود را به ثبت می رسانند.

  استشهادیه انحصار وراثت طبقه سوم

دانلود فرم استشهادیه انحصار وراثت طبقه سوم

 

هزینه استشهادیه انحصار وراثت 

اگر وراث بخواهند استشهادیه انحصار وراثت را در دفاتر اسناد رسمی تهیه نمایند، هزینه تهیه استشهادیه از ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به تعداد هریک از شهود می باشد. ولی اگر شاهدین در شورای حل اختلاف حاضر شوند نیازی به پرداخت هزینه اضافه در دفترخانه نمی باشد.

 

  استشهادیه انحصار وراثت

دانلود فرم استشهادیه انحصار وراثت

  • سه شنبه 31 مرداد 1402
  • بروزرسانی: جمعه 28 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 3 دقیقه
  • 2236
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  -     پنج   =   سه