تفاوت حصر وراثت با انحصار وراثت | گواهی حصر وراثت چیست؟

3.71 از 5 بوسیله 627 رای

گواهی انحصار وراثت برگه ای  است که بعداز فوت شخص برای تعیین ورثه، بوسیله شورای حل اختلاف آخرین محل زندگی متوفی صادر می شود و در آن وراث و میزان ارث و تعیین وصیت نامه اگر موجود باشد مشخص می شود.

● حق الوکاله با تمام هزینه های دادرسی سه میلیون و پانصد هزار تومان می باشد.

 یک میلیون و پانصد هزار تومان بدواً توسط وکیل انحصار وراثت اخذ و الباقی پس از صدور و تحویل گواهی انحصار وراثت.

 زمان تقریبی برای انحصار وراثت نامحدود 45 روز و برای انحصار وراثت محدود ظرف 7 تا 10 روز .

تماس با شماره 23  21  036  -  0912

وکیل انحصار وراثت

گواهی حصروراثت چیست؟

گواهی است که به درخواست وراث متوفی  از مرجع قضایی صالح صادر می شود، که با هدف تشخیص  تعداد وراث ، نسبت آنها با متوفی و سهم آنها از اموال متوفی بعنوان اولین اقدام وراث برای  تقسیم اموال متوفی تعیین گردیده است.

تفاوت حصروراثت با انحصاروراثت چیست؟

در طرح درخواست حصر وراثت یا انحصار وراثت نباید تفاوتی قائل شد چرا که هردو یک عنوان بوده و عملا رویه قضایی هر دو یکسان است.

مدت اعتبار گواهی انحصاروراثت چقدر است؟

بعد از صدور گواهی انحصار وراثت گواهی مذکور مقید به زمان خاصی نیست و دائمی بوده و هریک از ورثه میتوانند در هر زمان با مراجعه به شورای حل اختلاف که گواهی را صادرنموده تقاضای یک نسخه که برابر با اصل شده را بخواهند.

نمونه گواهی انحصاروراثت 

  انحصار وراثت

استعلام گواهی حصروراثت؟

هریک از ورثه برای دسترسی و استعلام گواهی انحصاروراثت میتوانند بامراجعه به شورای حل اختلاف محل سکونت متوفی و با ارائه کدملی یا گواهی فوت متوفی استعلام لازم را اخذ نمایند.

سامانه انحصاروراثت چیست؟

 سامانه ای اختصاصی به عنوان سایت انحصار وراثت آنلاین وجود ندارد، و نمیتوان مراحل انحصار وراثت را به صورت اینترنتی یا غیر حضوری از طریق آن انجام داد.ولی ورثه باید برای دریافت گواهی انحصار وراثت  در سامانه ثنا ثبت نام کنند که ابلاغیه برای دریافت گواهی انحصار وراثت  و تمام اقدامات دادگاه برای پنل شخصی شما در سامانه ابلاغ الکترونیک ارسال خواهد شد.

و برای شروع دریافت گواهی انحصار وراثت به صورت حضوری و مراجعه به شورای حل اختلاف های استان ها می باشد و نمی توان گواهی انحصار وراثت را از سامانه ثنا دریافت نمود.

گروه وکلای عدل جو برای شما چه می کند؟

گروه وکلای عدل جو با بهترین وکیل خوب برای انحصار وراثت در کنار شما با تیمی از وکلای مجرب و خوش سابقه، آماده خدمت رسانی در زمینه اخذ گواهی انحصار وراثت در کمترین زمان ممکن و مناسب ترین هزینه به شما عزیزان گرامی می باشد. عزیزانی که سامانه ثنا ثبت نام نکرده اند، دیگر نیازی به مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی نیست، گروه وکلای عدل جو در هرساعتی از مراجعه شما سروران، این امر را محقق می سازد.

  • جمعه 30 اردیبشت 1401
  • بروزرسانی: شنبه 29 اردیبشت 1403
  • 2 نظر
  • 0 دقیقه
  • 10661
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

2 نظر
man avatar
Wqww.
چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 00:51

Qqqww

  • 2
  • 0
man avatar
محمدرضا خوشرو
پنج شنبه 24 فروردین 1402 - 18:04

سلام وقت بخیر خوشرو هستم، چطور میتونم کمک تون کنم؟

  • 0
  • 0
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  -     3   =   دو