شروط نمونه قرارداد اجاره

3.69 از 5 بوسیله 60 رای

شروط نمونه قرارداد اجاره

۱- شرط رویت ملک توسط مستاجر

《 مستاجر با امضای ذیل این قرارداد اقرار می نماید که ملک مورد اجاره را به طور کامل رویت کرده و از امکانات، ویژگی ها و معایب احتمالی آن اگاهی دارد. ایراد مستاجر نسبت به موارد ظاهری عین مستاجره پذیرفته نخواهد شد》. 

۲- شرط کمیسیون و نحوه ی استرداد آن

《 آژانس املاک .... بعد از امضای این قرارداد استحقاق دریافت تمام کمیسیون متعلق به آن را خواهد داشت. فسخ، انفساخ، تفاسخ، اقاله، ابطال یا عدم اجرای تعهدات این قراردادتاثیری در میزان و استحقاق آژانس نخواهد داشت. متخلف از اجرای تعهدات، ملزم به پرداخت تمام کمیسیون و استرداد کمیسیون پرداخته شده توسط طرف مقابل خواهد بود. در هر صورت کمیسیون دریافت شده توسط املاک .... مسترد نخواهد شد و ادعای استرداد کمیسیون به هیچ سببی مسموع نخواهد بود》. 

۳- ذی نفع نبودن آژانس املاک

《 آژانس املاک ... به وکالت یا نمایندگی از طرفین در قرارداد دخالت نداشته و در ماهیت قرارداد ذی نفع نمی باشد. جایگاه آژانس املاک ... اجرای دلالی بر طبق پروانه صادره از اتحادیه مربوطه می باشد》.

۴- شرط بررسی صحت اسناد و مدارک

《 این قرارداد مستند به ( سند مالکیت/ مبایعه نامه دارای کد رهگیری) ملک مورد اجاره در حضور طرفین منعقد شده و به امضای طرفین رسیده است. مستاجر شخصا مسئول بررسی و احراز صحت و اصالت اسناد می باشد. طرفین با احراز هویت طرف مقابل اقدام به امضای قرارداد نموده و ادعای مخالف موارد فوق به هیچ وجه مسموع نخواهد بود》.

5- منع انتقال منفعت به ثالث 

《 مستاجر حق انتقال منافع مورد اجاره یا انتقال جایگاه قراردادی خود را به ثالث نخواهد داشت. مستاجر ملزم است مباشرت در استفاده منفعت داشته باشد. مورد اجاره برای استفاده ... نفر به اجاره واگذار شده است. در صورتی که مستاجر برخلاف این شرط منفعت یا جایگاه قراردادی خود را به غیر واگذار کرده یا مباشرت در تصرف را بدون انتقال منفعت در اختیار دیگری قرار دهد، ملزم به پرداخت مبلغ ..... ریال وجه التزام در حق موجر به عنوان تخلف از تعهد قراردادی می باشد》.

6- الزام به تحویل عین مستاجره

《 پس از دریافت مبلع ودیعه، موجر مجبور است در تاریخ مورد توافق در این قرارداد عین مستاجره را به مستاجر تحویل دهد. تحویل زمانی محقق می گردد که مستاجر امکان استفاده کامل و بدون مزاحمت را در عین مستاجره داشته باشد. در صورتی که موجر عین مستاجره را در تاریخ مورد توافق تحویل ندهد، ملزم به تادیه ..... ریال به عنوان وجه التزام تخلف از تعهد قراردادی خواهد بود. علاوه بر وجه التزام فوق موجر به ازای هر روز تاخیر در تحویل عین مستاجره، ملزم به پرداخت روزانه ..... ریال به عنوان وجه التزام تاخیر در انجام تعهد خواهد بود. وجه التزام تاخیر و عدم انجام تعهد هر دو قابل مطالبه بوده و مطالبه هر یک مانع از مطالبه دیگری نخواهد بود. مطالبه مبالغ فوق بدل از اصل تعهدات قراردادی نمی باشد》. 

7- الزام مستاجر به پرداخت های مالی

《 مستاجر ملزم است مبلغ ودیعه را در تاریخ مقرر شده به موجر پرداخت کند. در صورت عدم تادیه ودیعه، مستاجر ملزم به پرداخت ....... ریالبه عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد خواهد بود. علاوه بر این خسارت به ازای هر روز تاخیر در پرداخت، مستاجر ملزم به پرداخت ..... ریال به عنوان وجه التزام تاخیر در انجام تعهد خواهد بود. این دو خسارت قابل جمع می باشد و مطالبه آنها بدل از اصل تعهدات قراردادی نیست》.

8- شرط فسخ در قرارداد اجاره

《 در صورت عدم تحویل عین مستاجره یا عدم پرداخت ودیعه در تاریخ مورد توافق، زیان دیده تا پانزده روز از تاریخ وقوع تخلف اختیار فسخ قرارداد را خواهد داشت. در صورت استفاده از حق فسخ در مدت پانزده روزه فوق تمام آثار قرارداد اجاره به حالت قبل از انعقاد باز می گردد. اعمال فسخ قرارداد مانع از مطالبه خسارت عدم انجام تعهد و خسارت تاخیر در انجام تعهد تا تاریخ اعمال فسخ نخواهد بود》.

  • یکشنبه 09 آبان 1400
  • بروزرسانی: سه شنبه 11 اردیبشت 1403
  • بدون نظر
  • 1 دقیقه
  • 3584
عدل‌جو؛ مرجع تخصصی انحصار وراثت، دعاوی ثبتی و ملکی، مالیات بر ارث و تقسیم تَرَکه و تمامی دعاوی مرتبط با ارث می‌باشد.

برای ارتباط با وکلا، داوران و کارشناسان حقوقی گروه وکلای عدل‌جو و طرح سوالات خود، لطفا در سایت ثبت نام نمایید. از طریق ناحیه کاربری با ما در تماس بوده و از طریق پیامک زمان پاسخگویی برای شما ارسال خواهد شد. مطمئن باشید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

شماره های تماس:

09120362123
02191692272

تجربه گروه وکلای عدل‌جو راهنمای شما است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیلی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام و نام خانوادگی
ایمیل


  4     +     یک   =